The Inside Source heeft een interview met Stevie Herbert, de production designer van de BBC serie Emma.

Production designer Stevie Herbert has a job based in make-believe—and history. The newest adaptation of Jane Austen’s Emma, a Masterpiece Classic production that airs in three parts on PBS through February 7th (and to which I’m mildly addicted!) is just one of a host of period dramas for which Herbert has set the scene. We Skyped her on location in Barcelona, where she is working on her latest project, to get the scoop on how she created the look for the story, which is set in Georgian-Regency England around 1815.

Niet alleen vertelt Herbert hoe zij te werk is gegaan om de sets van de serie correct in te richten, maar je vindt in het artikel ook nog wat tips om zelf die fantastische Regency-sfeer in je interieur te krijgen. Je leest het artikel hier.

The Inside Source heeft ook gesproken met de kostuumontwerpster van de serie, Rosalind Ebbutt.

TIS: Can you sum up the look for us?

RE: Ladies wore high-waisted dresses with little cropped jackets called Spencers, shawls, pelisses, pumps, bonnets, long gloves and parasols. The men wore cutaway coats and britches with topcoats or riding coats, and Hessian boots. In the evening, they wore embroidered coats with knee britches.

Ook Rosalind Ebbutt heeft tips om je eigen kleding een zweem van regency te geven. Je kunt hier het hele interview lezen.

(Bron: The Inside Source)