EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Vind je Emma leuk? Praat er hier met andere liefhebbers over.
By Diewertje
Ik heb me zojuist iets bedacht... wat ik een minder punt vind aan Emma. Ik vind namelijk dat er veel te weinig interactie en gesprekken zijn tussen Emma en Mr Knightley! Ook vraag ik me serieus af - als ik het boek voor het eerst zou lezen, zonder dat ik het verhaal ken, de films heb gezien of de achterkant heb gelezen - of ik Mr Knightley meteen zou hebben herkend als hero, doordat ze elkaar al zo lang kennen en zo vertrouwd zijn als familie. Dat maakt het natuurlijk geen standaard liefdesverhaal, maar ik vind het jammer dat hij zo weinig aan bod komt!
By Karenlee
Ik vind het daardoor juist leuk - dat je hem niet meteen als de hero ziet. En dan eindelijk als alles op z'n plaats valt denk je, natuurlijk! En op zich vind ik dat ze best wat interactie hebben. Verschillende bezoeken van Knightly aan Hartfield worden beschreven, en gesprekken bij de Westons, de Coles, de bal, Box Hill en Donwell. Er wordt ook gerefereerd aan veel interactie in het verleden. Als Emma als jonge tiener verschillende keren leeslijsten aan Knightly liet zien, dan weet je dat ze vaak met elkaar om moest hebben gegaan op een heel comfortabel en vertrouwde manier.
By Karin
Ik snap wel wat Mrs. Shakespeare bedoeld. Je ziet hun relatie niet ontstaan, hij is er al als je in het boek begint. Daardoor mis je de spanning die er ontstaat als mensen die zich tot elkaar aangetrokken voelen elkaar beter leren kennen. Je wilt gewoon meer zien van wat er precies gebeurt als ze bij elkaar zijn en waar dat dan vandaan komt. Maar aan de andere kant vind ik deze relatie juist wel heel verfrissend. Je hoeft soms niet ver te zoeken om de ware te vinden... toch erg mooi hoor.
By Merdyff
Ik snap ook wel wat Mrs. Shakespeare bedoelt, maar ik vind het net ook leuk dat het minder 'standaard' is. Ik vind het net goed dat niet al Jane Austens boeken toch wel verschillen van elkaar. Als je een liefdesverhaal wil lezen over mensen die mekaar leren kennen bij het begin van het boek, moet je P&P, Northanger Abbey of S&S lezen. Bij Emma gaat het nu eenmaal om mensen die elkaar al kennen bij het begin van het boek en dat geeft een ander verhaal. En we willen toch niet zes keer hetzelfde verhaal lezen? Het stoort mij niet als ik het boek lees, al zou ik niet nee zeggen tegen meer interactie tussen Emma en Mr. Knightley.
By Diewertje
Karin schreef:Daardoor mis je de spanning die er ontstaat als mensen die zich tot elkaar aangetrokken voelen elkaar beter leren kennen.
Ja dat is het, daar kan je lekker bij weg zwijmelen ;). Ik vind dit inderdaad ook een leuk gegeven dat ze elkaar al hun hele leven kennen. Maar toch vind ik het aantal dialogen tussen Mr Knightley en Emma vrij weinig, met of zonder spanning. Het geneuzel van Miss Bates en Mrs Elton daarentegen ;)......Ach, bij een echt goed boek wil je volgens mij altijd meer meer meer weten over de hoofdpersonen, hoe het verdergaat, etc etc :D

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!