EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Dé plek om alles over de 8-delige tv-serie Sanditon te bespreken.
Forumregels: Welkom bij dit forumonderdeel over Sanditon, de serie.

1. Wees galant in de discussies. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. We hoeven elkaar ook niet te overtuigen.
2. Past jouw opmerking niet binnen een bestaand onderwerp? Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan.
3. Kijk uit met spoilers!
Niet iedereen kijkt de afleveringen van Sanditon op de dag dat ze worden uitgezonden. Wil je iets plaatsen wat mogelijk een spoiler is voor anderen? Gebruik dan de BBcode voor spoilers op deze manier:
[spoiler]De tekst die mogelijk een spoiler bevat[/spoiler].
Op de avond van het Midsummer Ball is het lot van Sanditon nog onzeker als gebeurtenissen samenspannen om Charlotte en de familie Parker voor onmogelijke keuzes te stellen.

Wat vond jij van deze allerlaatse aflevering van Sanditon (en dan ook echt de allerlaatste: er komt geen tweede seizoen ;( )?
Bijlagen
0_Sanditon.jpg
0_Sanditon.jpg (29.97 KiB) 2416 keer bekeken
Ik vind het, na een wat aarzelend begin, wel een mooie serie. Jammer dat er geen vervolg op komt. Dat had ik toch wel fijn gevonden, want er blijven nu wat vragen openstaan. Lastig om er verder iets over te zeggen zonder al te veel prijs te geven. Ik moet zeggen dat het melodietje van het intro en outro wel pakkend is; het hangt nog steeds in mijn hoofd.
In de laatste afleveringen gebeurt er plotseling heel veel. Ben nog steeds een beetje alle gebeurtenissen aan het stapelen eigenlijk.
Oh!!!!!! Ze pikken zo ongeveer alles uit JA films/boeken, behalve dat ene waar je bij Austen altijd van op aan kunt :o ;(

En toen dacht ik, nou, misschien een soort van S+S einde....maar nee

we hebben geen spoiler tag meer? want ik wil nog wel meer zeggen....
Die was erg grappig Karin, thanks, dat kunnen we wel even gebruiken ;-)
Geen woorden voor, dus ik houd het kort. Even dacht ik toch nog in een Jane Austen verhaal terecht te zijn gekomen, maar nee! Mister Shitney moest het helemaal verkloten. Wat een ei*el! |( :fubar: En die arme mister Stringer. Ik kreeg aan het einde wel meer sympathie voor Lady Denham. En ik denk dat ik de ontwikkeling van Esther en hoe zij eindigde met Babington, wel het mooiste vond in de serie.
Ik heb vaak genoten, ondanks de enorm storende factoren, zoals losse haren, soms foute kleding, het stelen uit andere werken, foute dans en muziek op de bals (hoe mooi de muziek ook was, het leek net een cèilidh avond). En ik had echt pure haat naar en walging van Clara en Edward.
Maar het einde vind ik ronduit diep teleurstellend. Ik hou nu eenmaal niet van films die slecht aflopen.. :tmi: Ik ben ook blij dat er geen tweede seizoen meer komt, want dan zou het denk ik ook echt teveel uitgekauwd worden.

Hoe loopt het nu af met Miss Lambe? Ik snap niet de toegevoegde waarde van haar in het verhaal, eerlijk gezegd. Puur omdat ze nog iets over de slavernij wilden toevoegen?

Hmn, ik heb toch meer woorden gebruikt dan ik had verwacht. ;)
Gelukkig, de zondagavonden weer ruimte voor wat anders! Voor het gemak veeg ik hier aflevering 7en 8 op een hoop: Uiteindelijk heb ik me toch nog geërgerd aan de losse haren zonder hoed ook al had ik me voorgenomen dat te negeren. En natuurlijk weer aan de slechte imitaties uit p&p ( zoals de in deze serie volledig misplaatste vragen naar de familie van Charlotte door Sidney). Dat de verhaallijn van Miss Lambe zo is verwaterd maakt het totaal nog beroerder. Dat het geen happy end is geworden (behalve dan voor Esther, wat ik wel kon waarderen) was tenminste nog enigszins origineel ( hoewel: becoming Jane ....). Ik verheug me nu vooral op Emma zaterdag!
Kostuums waren mooi, filmwerk en acteurs waren goed. De opbouw van een toeristenoord voor rijkelui aan de Engelse zuidkust rond 1820 is een mooi en realistisch thema voor een boek of serie. Helaas hebben de filmmakers wat onnodige decor-fouten gemaakt; te veel losse dames-haren, en blootshoofds overdag, en verkeerde dansen en muziek op de bals. Helaas is een kans gemist voor een betere verhaallijn rond Miss Lambe – bijvoorbeeld met flashbacks van haar in Sidney in de Cariben, en natuurlijk ook met een “echt” einde voor haar. Er is veel teleurstelling bij kijkers over het ontbreken van een “happy end”, met de grote brand en omdat Sidney uiteindelijk kiest voor een rijker huwelijk. Maar hij doet daarmee toch wel een goede daad; hij voorkomt dat zijn broer, als een schuldenaar, de gevangenis in moet. (PS Ik hoop binnen enkele weken Emma. te zien!)
Emma dvd

In maart zou ik met een groepje vriendinnen naar e[…]

Helaas, de Nederlandse editie van de reisgids krij[…]

Mensen! Vanaf 11 mei mogen we weer (met uiterlij[…]

Nep-krullen

https://media1.tenor.com/images/d109b610a10b55935[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!