EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze is knap, slim en rijk, en vanaf 27 februari 2020 in de bioscoop. Bespreek hier alles over Emma.
Forumregels: Welkom bij dit forumonderdeel over EMMA. (2020)

1. Wees galant in de discussies. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. We hoeven elkaar ook niet te overtuigen.
2. Past jouw opmerking niet binnen een bestaand onderwerp? Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan.
3. Kijk uit met spoilers!
Niet iedereen kijkt heeft de film al gezien. Wil je iets plaatsen wat mogelijk een spoiler is voor anderen? Gebruik dan de BBcode voor spoilers op deze manier:
[spoiler]De tekst die mogelijk een spoiler bevat[/spoiler].
By Marjo
Gisteren de film gezien. Eigenlijk was ik bang dat hij zou tegenvallen maar dat was niet zo!
(gelukkig!) Het is een prima film met leuke extras zoals het zichtbare personeel en goeie
muziek. Een aanrader!
Ik was er ook bang voor dat ie zou tegenvallen, dat gebeurt nogal eens als ik heel erg naar een film heb uitgekeken.
Dat personeel! Vond je het niet een geweldige vondst hoe die telkens te zien waren en voor 'subtext' zorgden :D
Wat vond je trouwens van de 'verrassing' tijdens Mr Knightley's aanzoek?
P.S. Ik heb de titel van jouw bericht iets aangepast, zodat het een uitnodiging voor iedereen wordt, met waarschuwing voor spoilers.
By Henk
"Emma" is mijn meest favoriete Jane Austen boek , samen met Pride & Prejudice.
Maar het is een minder "filmisch"- boek in vergelijking daarmee.
Bijvoorbeeld:
De dingen die Emma irriteren , zoals Mrs . Bates en Mrs . Elton, irriteren ook de lezer, mij in ieder geval wel. De opbouw is langzaam en subtiel, stapje voor stapje. Eigenlijk hoop je eigenlijk dat ze een keer een hint geeft. Als ze dat dan eindelijk keihard doet wordt ze stevig terecht gewezen door Mr. Knightley.
En sta je samen met Emma aan de verkeerde kant.
Dat duurt in een film te lang, in een serie zou er wel ruimte voor zijn. Het eveneens langzame proces waarin Emma zichzelf durft te gaan zien komt op hetzelfde neer. Daar is lef voor nodig. Dat maakt Emma voor mij de heldin. Uiteindelijk moeten alle heldinnen in Jane Austen's boeken die draai maken. Dat is niet iedereen gegeven, man of vrouw.
.

Elk Jane Austen boek blijft een feest van prachtig samengestelde zinnen , die samen een net zo'n prachtig verhaal vormen, een verhaal met vele ingangen. De enige manier om die boeken 100% te waarderen is...ze te lezen.

Eén ding is zeker voor mij: Anya Taylor Joy IS Emma.
By Karin
Henk schreef: 29 feb 2020 17:03 Eén ding is zeker voor mij: Anya Taylor Joy IS Emma.
Heb de film gisteren voor de tweede keer bekeken en ik ben het met je eens: Anya Taylor Joy is de perfecte Emma. Soms heel onsympathiek, soms heel kwetsbaar.
By Jane
Ik ben heel benieuwd. De kostuums schijnen ook geweldig te zijn.
By Karin
Jane schreef: 03 mar 2020 19:28 Ik ben heel benieuwd. De kostuums schijnen ook geweldig te zijn.
De kostuums zijn zo mooi dat ik geneigd ben om die van mij allemaal in de zak van Max te doen (kent iemand dat nog? :D ) Wat een prutswerk!
By Jane
Karin schreef: 04 mar 2020 18:07
Jane schreef: 03 mar 2020 19:28 Ik ben heel benieuwd. De kostuums schijnen ook geweldig te zijn.
De kostuums zijn zo mooi dat ik geneigd ben om die van mij allemaal in de zak van Max te doen (kent iemand dat nog? :D ) Wat een prutswerk!
:rofl:
By Diewertje
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet omver geblazen ben, maar vond het een heerlijke en mooie film. Prachtige kostuums inderdaad, muziek vond ik eerlijk gezegd wat minder. Acteurs vond ik stuk voor stuk super, allemaal heel geschikt voor de rol.

En mijn stokpaardje: wie heeft er nog meer Lucy Briers (Mary Bennet ‘95) herkend? 😄
By Henk
Anya Taylor Joy doet heel sterk aan Judy Garland denken , besef ik nu opeens.
The Wizard Of Oz, of Happy Easter met haar in de hoofdrol ? Doen !

( Liefst in Britse setting )

Helaas, de Nederlandse editie van de reisgids krij[…]

Mensen! Vanaf 11 mei mogen we weer (met uiterlij[…]

Nep-krullen

https://media1.tenor.com/images/d109b610a10b55935[…]

Emma – jouw mening

Ik heb al aan velen laten doorschemeren dat ik het[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!