EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Over Jane Austen zijn ontelbaar veel biografieën geschreven. Daarnaast zijn ook veel boeken gebaseerd op een verhaal van Jane Austen of zijn schrijvers op een andere manier creatief met haar werk aan de haal gegaan. Hier kun je meepraten over die boeken.
Ik heb dit boek van Gill Hornby (zus van bekende schrijver Nick Hornby) net uit en het is duidelijk dat hij niet de enige in de familie die schrijftalent heeft. Er is zo weinig bekend over Cassandra, maar Gill wist een erg interessant, vermakelijk en (vooral voor mij belangrijk) aannemelijk verhaal te maken die super-goed onderbouwd is door bekende feiten. Ik weet genoeg over het leven van Austen om te kunnen herkennen dat ze haar research HEEL goed heeft gedaan. Een aanrader!
Ik ben er net in begonnen!
Ik las in een interview dat Gill Hornby zelf in de pastorie van Kintbury woont – die pontificaal met foto en al in de Jane Austen reisgids staat. Voelt toch een beetje alsof ik bij haar op de thee ben geweest :D
(Is trouwens niet de pastorie van de Fowles, die heeft in victoriaanse tijd moeten plaatsmaken voor een nieuw gebouw.)

Helaas, de Nederlandse editie van de reisgids krij[…]

Mensen! Vanaf 11 mei mogen we weer (met uiterlij[…]

Nep-krullen

https://media1.tenor.com/images/d109b610a10b55935[…]

Emma – jouw mening

Ik heb al aan velen laten doorschemeren dat ik het[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!