EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Ze is knap, slim en rijk, en vanaf 27 februari 2020 in de bioscoop. Bespreek hier alles over Emma.
Forumregels: Welkom bij dit forumonderdeel over EMMA. (2020)

1. Wees galant in de discussies. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. We hoeven elkaar ook niet te overtuigen.
2. Past jouw opmerking niet binnen een bestaand onderwerp? Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan.
3. Kijk uit met spoilers!
Niet iedereen kijkt heeft de film al gezien. Wil je iets plaatsen wat mogelijk een spoiler is voor anderen? Gebruik dan de BBcode voor spoilers op deze manier:
[spoiler]De tekst die mogelijk een spoiler bevat[/spoiler].
By Henk
We staan geboekt voor a.s. zaterdag 🙂

Ik heb jouw recensie gelezen, klinkt goed !
Alle andere recensies zal ik lezen na zelf de film gezien te hebben.

Rotten Tomatoes -score :Experts 88 % Publiek 93 %.
Box-Office opbrengsten nog niet bekend nu.

En eigenlijk is dat ook helemaal niet belangrijk natuurlijk ; - )
By Henk
Het feit dat er heel subtiel maar veelbetekenend een punt acher de naam Emma gezet is in de officiële titel was mij helemaal niet opgevallen , jou dus wel , Karin. 🙂
By Karin
Henk schreef: 26 feb 2020 18:45 Het feit dat er heel subtiel maar veelbetekenend een punt acher de naam Emma gezet is in de officiële titel was mij helemaal niet opgevallen , jou dus wel , Karin. 🙂
Het hielp dat ik een berg met info, waaronder een interview met de regisseur, van de filmdistributeur heb gekregen ;)
By Karin
Ik heb een overzicht gemaakt van de recensies in de Nederlandse kranten.
NRC en AD geven de film 4 sterren.
De overige 3 sterren (behalve Parool, die doet niet aan sterren).

De Telegraaf lijkt het Jane Austen kwalijk te nemen dat ze zulke lange dialogen schreef over 'status, etiquette, hofmakerij en pedante ijdeltuiten'.
OMG :x

Lees hier het overzicht.
By Henk
Aangepast script voor het dagblad dat je als laatste noemt, en die ik niet zal noemen :

Emma: gespeeld door een superopgevoerde actrice met "onwerkelijke verhoudingen" , met echte special-effects vlammen uit haar ogen.
Harriet Smith : Lieftallig meisje in Japanse animé stijl. inclusief katteoortjes, snorretje en ern staart.
Scenes tussen Emma en Mr. Elton in de koets : < zelfgecensureerde tekst >
Spraak : Veel N-, F-, en andere woorden die beginnen met een hoofdletter , allemaal heel luid.
Iedereen heeft één uitdrukking: Altijd boos.

Gemiste kansen , inderdaad.
By Henk
Ik heb de NRC, de Volkskrant en Parool-recensies gelezen.
Met kennis geschreven , interessant.

Ik vraag me af hoe deze film bekeken wordt door iemand die het boek of de verfilmingen helemaal niet kent. En dat tegenover degenen die het door en door kennen.
De expert zal een hoop dingen missen , de leek zal niet alkes snappen.
Vooral "kleine " voorvallen, zoals Harriët die lastig gevallen wordt door de zigeuners: Hoe dat af had kunnen lopen voor een meisje, ook al was ze gered...

In ieder geval, We zijn nog niet uitgepraat voorlopig over Emma, na 200 jaar 🙂

Helaas, de Nederlandse editie van de reisgids krij[…]

Mensen! Vanaf 11 mei mogen we weer (met uiterlij[…]

Nep-krullen

https://media1.tenor.com/images/d109b610a10b55935[…]

Emma – jouw mening

Ik heb al aan velen laten doorschemeren dat ik het[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!