EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

De JaneAusten.nl Leesclub leest eind 2013, begin 2014 Longbourn, het boek van Jo Baker.
By Frouckje
'She raised her arms, exposing the dark musky fluff underneath (...).'

Zo raar om te lezen! Heel stom, maar in mijn hoofd zijn ze toch altijd perfect verzorgd en onthaard. ;) Zouden ze wel iets hebben gedaan om het een beetje bij te houden?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
By Karenlee
Door de eeuwen heen is ontharen 'in' geweest in verschillende tijdperken en culturen, maar weet niet in hoeverre dat het geval was in de Regency. Dit stukje uit een populaire 'beauty book' in die tijd laat in ieder geval zien dat er aandacht was voor ongewenste beharing dat zichtbaar zou zijn voor anderen...

Superfluous Hairs are one of the greatest drawbacks from the delicacies and loveliness of the Female Face, Arms &c. TRENTS Depilatory removes them in a few minutes, and leaves the Skin softer and fairer than it was before the application; it is used by the First Circles of Fashion and Rank, and now stands unequalled in the World. It is sold by every respectable Perfumer, Medicine Vender &c. in London.

...maar als dat deze gebruikt werd voor onderdelen van het lijf die altijd bedekt waren weet ik niet.
By Jacqueline2
Leuk om te lezen, die verschillemde weetjes. Het zijn trouwens wel korte hoofdstukken vind ik, je vliegt erdoorheen.
Ik ben nu bij het tweede deel aanbeland. Wat me opviel in de laatste hoofdstukken van deel 1 was dat de footman van Bingley (de mulatto) bij gebrek aan een achternaam de naam Bingley kreeg. Bizar!
Over het algemeen vind ik het verhaal tot nu toe wat somber. Hard werken, weinig plezier en donkere koude dagen. Een grote tegenstelling met het leven upstairs.
By Karin
Jacqueline2 schreef:Over het algemeen vind ik het verhaal tot nu toe wat somber. Hard werken, weinig plezier en donkere koude dagen. Een grote tegenstelling met het leven upstairs.
Het is inderdaad zeker geen P&P! Ze had het best wel iets luchtiger kunnen maken below stairs, naar mijn idee. Want natuurlijk was het een keihard leven, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er ook niet eens wat plezier was.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!