EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
By Henk
The Queen's Gambit" op Netflix in 2020.

Details:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Que ... miniserie)

Iedereen kijkt The Queen's Gambit nu, wereldwijd, aldus...
Voor deze keer hoor ik ook bij die iedereen. Dit zijn de series waar de smaak van mijn vrouw en mijzelf elkaar overlappen.

Anya Taylor-Joy als Beth Harmon is zeker een reden om te kijken, na haar als Emma in Emma. gezien te hebben.
Ze schittert hier weer met haar doordringende, lichtbezeten blik in de ogen.
Sfeervolle verfilming van prachtige locaties, zoals het weeshuis, school en haar nieuwe tehuis in het pleeggezin.
Aanrader !
By Henk
Wij zijn bij episode 3 nu.
Aangename , sfeervolle serie vinden wij.

Persoonlijk:
Ondergetekende is verwend, of gewend, hoe je het noemen wil, aan Aziatische series, vooral Koreaans.
Het "coming of age"-thema , en "meisje moet het alleen opnemen tegen een volwassen mannelijke overmacht" is een vertrouwd gegeven in die series, in moderne of historische periodes.

Zonder spoilers: Waar de Koreanen erg sterk in zijn is, om de verschillende aspecten tegelijk weer te geven. Op hetzelfde moment: Spanning , onzekerheid, nieuwgierigheid en...de drang om door te zetten. En de actrices en acteurs hebben om dit te kunnen spelen.

Met Anya Taylor-Joy lukt dat zeker !
In de verhaallijn is het een beetje rechtlijning naar mijn smaak. "Connecting the dots" net iets te efficiënt, van A gaan we naar B, dan naar C.
Mis een beetje dat wat onder de oppervlakte gebeurt.
Bij-rollen blijven ook echt bij-rol.
Nooit ruzie gehad met een medeleerlinge ?

Tot zover, nog vijf te gaan nu.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!