EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Femke
hi ik heb geen facebook ( erg he loop wat achter kwa dit soort dingen ) ;-)

en wou het toch even laten zien het begin is er ;-) heb nog wel flink wat werk te gaan maar op zich snel en makkelijk te doen. zit er wel over na te denken het te voeren, gebruik de franse naad omdat ik weet dat ze toen vrijwel niet voerde , maar vind het denk ik toch wat mooier , ligt eraan hoe hij valt als die aan is dat is nog maar de vraag want ik zie dat nu echt nog niet

xx
Bijlagen
IMG_0448.JPG
IMG_0448.JPG (246.12 KiB) 610 keer bekeken
IMG_0447.JPG
IMG_0447.JPG (347.33 KiB) 610 keer bekeken
By Karenlee
ERG mooie stof, in ieder geval!
By Femke
ik ben nu een stuk verder maar ik denk dat die uit elkaar gaat ,, hij valt ontzettend stug hij valt echt niet mooi, ga dus een grote tas maken van de rest stof, jammer jammer maar eigen fout had beter moeten opletten , maar goed de grote tas wordt vast mooi , ga daar een lizzie tas van maken die ze draagt als ze bij haar zus op bezoek gaat. heb ik er toch nog wat van gebakken ( van fouten moet je leren maaaar zo jammer )

hou het patroon apart wat die is wel echt heel tof, maar kom er ooit nog wel een stofje voor tegen en dan maak ik de knie lange versie die waist versie vind ik te modern voor op een kostuum

maak wel vaker van die stomme fouten deed dat ook al op de hoge school voor de kunsten, lette niet goed op wat ik kocht op de lapjes markt ,, is nu al stukken minder maar heb die tik nog wel zo nu en dan

nou nu genoeg geklets from moi

fijne warme dag morgen mensen war zullen we puffen ;-)

xx
By LizzyBennet
Ik vind het ook een mooie stof, maar wel erg lang... Nu lijkt het meer op een 'short gown' dan een 'spencer jacket'...

Afbeelding
By Femke
oef leuk jasje ,, hebben :-)

maar goed lesje geleerd hier zo ga pas weer beginnen als ik de perfecte stof er voor heb gevonden. de tas is een middels vorm aan het krijgen en die wordt echt schattig

xx
By Femke
voor de gene die dit misschien leuk vinden

http://www.etsy.com/nl/shop/KnittyDebby ... _shop_more

leuke pdf patronen voor gehaakte mutjes , of flapper jurken , sjaals enz enz kost een beetje echt krijg je via pdf vorm binnen om te downloaden ( je moet wel even lid worden van esty ) ik vind het zelf super goed werken , kost ook stukken minder dan een geheel patroon en verzendkosten te moeten kopen

gr femke
By rosa
Het is maar goed dat ik begonnen ben met het gebruiksvriendelijke, stevige Sense and Sensibilitypatroon.

Ik ben gewend de patronen, de stof en mezelf languit over de grond uit te spreiden en er over heen te kruipen etc.

Heb zojuist het La Mode Bagatelle patroon binnengekregen en dat scheurt al bijna als je er naar kijkt :o

Ik ben er verder natuurlijk heel blij mee :-)

Ben heel benieuwd!
By Karenlee
Ik ben er toevallig ook voor het eerst mee bezig. Iets wat lastig is zijn de velen vouwtjes die in het super-dun patroon papier zitten. Je bent aan het overtekenen en merk je opeens dat de lijn die je volgt opeens afwijkt in een andere richting, waardoor je onder het tekenpapier moet gaan friemelen om het patroon weer 'recht' te krijgen. Had moeite gisteren met de rok gedeelte en voordat ik aan het overtekeken van het lijfje begin, ga ik proberen dat patroon stuk op HEEL laag temperatuur glad te strijken.
By rosa
succes!
By rosa
Ben begonnen met het La Mode Bagatelle Patroon en loop met de maten al vast.

Kom er ook met google niet achter wat " shoulder" en "back waist" is ?

Heb ze wel nodig, want kom nu al op 4 verschillende maten met wat ik wel heb gemeten..... |(
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!