EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Femke
i no :-) heb er al een besteld de lady closet vanuit dit forum, daar ben ik nu die cross over dress van aan het maken.

xx
By Femke
dames nog een vraagje,

ik heb de voorkant aangepast en rechtover heeft een andere vorm dan links onder ( crossover dress )
nu zag ik het patroon de linning, moet ik een kant ook zo aan passen als recht voor en ik heb de hals ook verlaagd moet dit dan ook op dit patroon.

en is deze linning echt nodig ? ik had begrepen dat dit aan je petticoat gaat ? wou sowieso de voorkant body voeren met de zelfde stof of zijde vanwege de ronde vormen aan het uit einden .

is echt even een stukje patroon waar ik van zeg wat moet ik daarmee ;)

xxfemke
Bijlagen
IMG_0417.JPG
IMG_0417.JPG (187.06 KiB) 529 keer bekeken
By Jane
Het hoort er hiistorisch gezien wel in, in de cross over in ieder geval. Moet je wel verlagen als je de jurk ook verlaagd. De crossover apart voeren zou ii niet aanradn. Dan wordt het te stug en ben jeje plooitjes die over je schouder komen kwijt. Ik heb het wel gedaan, de voering erin aan de voorkant. Het strijkt de corsetranden glad.
By Femke
bedankt voor jullie adviezen,

ga het eerst maken en zie ik hoe het uit loopt , terwijl je bezig bent heb je het soms sneller door. misschien dan inderdaad een biesbandje maken van de stof zelf en dat langs de randen leggen is mooier,,stug wil ik het zeker niet hebben en zou inderdaad zonden zijn van de plooitjes.

en dan ga ik ook even aan prutten met de linning of ik dat wat vind maar zoals ik het lees het hoeft niet perse

merci weer dames
By Femke
dames vraagje

welke zouden jullie nemen

ik dacht de waist model te maken maar heb iets meer stof dan verwacht dus dacht ik de knie model te maken maar daar voor heb ik weer te weinig stof ( grrrrr ) zou dus een heup model worden ( de vrouw in de stoffen winkel heeft een beetje verkeerdddd gemeten had om 125 gevraagd is dus 150 gewoon )

zie plaatje en geef je menig , ik heb er een gestreepte donker blauwe ruwe zijde voor genomen
en is voor over de dag jurk heen of over mijn ihihi dagelijkse kleding / jurken heen ( doe ik ook wel eens beetje regency periode naar modern brengen ;-) want de kleding van nu bevalt me maar zo mondjes maatjes, vind het vrij een teleurstelling wat in de winkels hangt dus maak veel zelf )

xx bedankt
Bijlagen
1810-2-OpenRobe-art.jpg.w300h262.jpg
1810-2-OpenRobe-art.jpg.w300h262.jpg (86.07 KiB) 511 keer bekeken
By Miss A.J.
Persoonlijk zou ik voor de waist length model gaan, en de rest van de stof gebruiken voor een reticule of eventueel een bonnet.
By Karenlee
Ik vind de spencer length een veel meer "Austenesque" uitstraling hebben dan de waist length, maar dat is puur een persoonlijke voorkeur. En met de extra stof zou je dan waarschijnlijk een bijpassende reticule EN muts maken! Maar zowel spender als waist zal vast leuk staan.
By Femke
ga denk ik inderdaad voor de spencer of waist model , ga even uit raderen vandaag en voorhouden wat het beste is. en dan maar een leuk extra tasje of bonnet ,, bonnet heb ik nog nooit gemaakt wordt een leuk uitdaging :-)
By Karenlee
Zo'n muts als deze die Karin draagt is ook een heel leuke optie (en zeer makkelijk te maken: ik heb het zelfs een keer voor elkaar gekregen om een mooie te maken). Is meer veelzijdig dan een bonnet (je kan het ook dragen in een balzaal) en staat IMO nog 'eleganter' ook. Hier nog een foto van de achterkant.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!