EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
By Fashiondisorder
Ik heb gezien dat er erg veel creatievelingen tussen de vlogsters zitten (:
Hier wou ik graag bespreken welke patronen jullie gebruiken voor jullie regency kleding.
Dus, heb je een mooi patroon gevonden, gebruikt, gemaakt, laat het weten! Dan hebben de anderen er ook wat aan :'D
By Karenlee
Ik vond deze een goede overzicht van beschikbare Regency patterns. Ik heb de Sense & Sensibility patroon gebruikt voor de twee jurken die ik heb gemaakt. Het is een relatief makkelijk (dus goed voor beginners) patroon, maar ik heb twee aan/opmerkingen. De bodice is wel erg hoog (ik heb het verlaagd voor de 2e jurk), en er is echt iets raars met de mouwen. Er zijn bijna geen plooien aan de bovenkant, heel veel aan de onderkant, en ze zitten een beetje krap tegenaan het lijfje. Ik zou bijna denken dat ik ze per ongeluk onderste boven in had gezet, maar ik heb (na de eerste keer) dubbel en dwaars gechekt bij de tweede. Daar zijn ze iets beter gelukt, maar hebben nog steeds een beetje hetzelfde soort pasproblemen.

Weet niet waarom, maar kan geen twee fotos in dezelfde post zetten. Foto van tweede jurk volgt onder.
Bijlagen
Eerste jurk
Eerste jurk
DSC01073[1]-2.JPG (79.52 KiB) 753 keer bekeken
By Karenlee
Hmmmm... schijnt aan de foto zelf te liggen dat ik het niet kan uploaded. Hier een link.
By anna
Nog even over de mouwen, bij mij jurk (de blauwe) zaten ze goed, maar zoals je misschien nog weet Karen ..uit tijd nood heeft mijn vriendin de mouwen er in gezet voor mij...ik ga haar eens vragen of ze toen wat raars heeft ontdekt en gecorriceerd...
By Karenlee
Ik overweeg om een petticoat te maken in de volgende naaicursus. Ik wil een zonder mouwen, maar bijna alle patronen die ik zie zijn met. Karin - jouw petticoat is mouwloos, toch? Welk patroon heb jij gebruikt?

Anna - ik was heel onder de indruk van cape die je voor Odette heb gemaakt. Is echt erg mooi geworden!
By Fashiondisorder
Karenlee schreef:Ik overweeg om een petticoat te maken in de volgende naaicursus. Ik wil een zonder mouwen, maar bijna alle patronen die ik zie zijn met. Karin - jouw petticoat is mouwloos, toch? Welk patroon heb jij gebruikt?

Anna - ik was heel onder de indruk van cape die je voor Odette heb gemaakt. Is echt erg mooi geworden!

Dankje (: Ik zie er naar uit om een jurk voor je te maken!
By Karin
Karenlee schreef:Ik overweeg om een petticoat te maken in de volgende naaicursus. Ik wil een zonder mouwen, maar bijna alle patronen die ik zie zijn met. Karin - jouw petticoat is mouwloos, toch? Welk patroon heb jij gebruikt?
Hoi Karen, dat is het La Mode Bagatelle patroon! Idd een mouwloze petticoat.
By Karenlee
Zou ik het patroon van jou mogen lenen? Dat hele pakket kost $50!! Een beetje veel vind ik als alleen de petticoat wilt maken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!