EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier vind je onze huisregels, kun je feedback geven en je even voorstellen.
By Karin
Het is natuurlijk leuk om te weten wie nou die mensen zijn die Jane Austen zo leuk vinden. Je kunt daarom in dit onderwerp wat over jezelf vertellen.
By Karin
Als webmaster moet ik me natuurlijk als eerste voorstellen. Ik ben Karin, geboren in 1976 en sinds mijn twintigste verzot op Jane Austen na het lezen van Pride and Prejudice en het zien van de BBC-serie met Colin Firth.
By Nicorine
Hallo allemaal,

hier een bericht van een rasechte Jane Austen fan. Mijn naam is Nicorine en ik ben 26 jaar.
Op mijn 15e heb ik kennis gemaakt met de boeken van Jane Austen. Vanaf dat moment heb ik er een tic van.
Pride and Prejudice heb ik minsten 6 keer in het Engels verslonden. Ik was vanavond aan het googelen of ik misschien zelfs ergens een studie over Jane Austen kon vinden. Het lijkt me heerlijk om haar boeken helemaal uit te pluizen...
Maar goed, dat kon ik niet vinden, maar wel dit kersverse forum. Leuk!
By Karin
Hallo Nicorine, welkom op dit -inderdaad heel erg kersverse- forum. Omdat het mij ook erg leuk lijkt om de boeken eens goed uit te pluizen, heb ik een voorstel tot een leesclub op het prikbord gezet. Ik hoop dat meer mensen belangstelling hebben en dat het jou, bij gebrek aan een studie, ook leuk lijkt.
Groetjes,
Karin
By Eline
Dan zal ik mijzelf ook maar even voorstellen! Hoi allemaal(drie?), ik ben Eline, 16 jaar, en Jane Austen is er min of meer sinds mijn geboorte altijd al bij geweest -dankzij mijn moeder. Dé Pride & Prejudice verfilming is mijn eerste aanraking met haar geweest -ik hoef jullie vast niet te zeggen welke dat is. ; ) En Sense & Sensibility met Emma Thomson was mijn eerste 'bewuste' ontmoeting met Jane -naturally, I fell in love. Ook het eerste gelezen boek, vanzelfsprekend in het Engels (want de magie gaat gewoon verloren met vertalingen,) en de rest volgde snel. Ik hoop in ieder geval dat we hier lekker over de boeken kunnen praten! Een leesclub lijkt me een geweldig idee!

Liefs!

PS: Nicorine, er is min of meer wel een Jane Austen studie, je moet eens zoeken bij Engelse Literatuur op Amerikaanse & Engelse universiteiten. : D
By Merdyff
Hey, mijn naam is Soetkin, ik ben 20 jaar oud en fan van Jane Austen sinds ik iets minder dan twee jaar geleden de film van Pride and Prejudice met Matthew Macfadyen (<3) zag en voor mij zal dat altijd dé verfilming blijven. *duikt weg voor alle Colin Firth-fans* Maar naast Jane Austen-fan ben ik ook Matthew Macfadyen-fan, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld (al ben ik volgens mij wel fan geworden van Matthew Macfadyen door P&P. Nou ja.) Ik heb de Colin Firth-versie trouwens ook gezien (al twee keer zelfs) en ik vind die (uiteraard) ook erg goed. Ik ben niet iemand die vasthoudt aan 'mijn' Mr. Darcy en daarom de rest niet meer wil bekijken of goed vinden. Iemand de 1940-versie met Laurence Olivier gezien, by the way? Die vind ik ook erg leuk, ook al is er veel meer van het boek afgeweken. (Maar dat vind ik er best ook wel leuk aan, anders was het gewoon nog eens hetzelfde als de rest.)
Eh ja, ik was mij dus aan het voorstellen... Ik ben dus een behoorlijk grote fan van Jane Austen. Ik heb van al haar boeken minstens één verfilming gezien. P&P spant de kroon met 3, Persuasion, Sense and Sensibility en Emma heb ik 2 verschillende versies van gezien en Nothanger Abbey en Mansfield Park 1, al zou ik van Northanger Abbey ook graag de versie met Peter Firth als Mr. Tilney zien (die is uit 1986 als ik mij niet vergis), maar ik heb er geen idee hoe ik daar zou moeten aangeraken. Uiteraard heb ik ook boeken van Jane Austen gelezen, in het Engels, omdat ik ook vind dat dat nog steeds het mooiste is. Ik heb ze nog niet allemaal gelezen (dat komt nog wel). Voorlopig enkel P&P, S&S, Persuasion en Northanger Abbey.
Als je nog iets van mij wil weten, vraag je maar.
By Diewertje
Wat een superleuk forum, echt iets voor mij!
Ik ben Diewertje, 24 jaar, en fan van Jane Austen sinds ik op de middelbare school voor Engels boeken moest gaan lezen (zoals de meesten volgens mij). Het begon met P&P en de tv-serie en langzaam is mijn "obsessie" ;-) uitgebreid. Ik heb alle boeken in het Engels (meerdere keren gelezen), ben bezig met alle verfilmingen aan het verzamelen, bladmuziek, wil ooit nog zo'n jurk maken en verzamel ook boeken en films die iets met Jane Austen te maken hebben (Bridget Jones, Clueless, Becoming Jane, The Mysteries of Udolpho, Jane Austen book club).
Ik vind alles leuk aan Jane Austen: vooral natuurlijk haar ironische schrijfstijl, de romantische verhaallijnen, de sociale omgangsvormen uit die tijd, Engeland, de jurken...Ik ben van plan flink actief te worden op dit forum! Mijn ultieme droom is om een keer naar het Jane Austen festival te gaan. Nou ja, stiekem wil ik eigenlijk heel graag als figurant op een bal meespelen in een verfilming, maar dat is niet echt haalbaar ;-).
By Lady Thornball
Hey hallo,

Ik ben Carla.. op internet beter 'bekend' onder de naam Lady Thornball.. 18 jaar.
Ik ben op dit forum terecht gekomen door een link op de Jane Austen Hyve en daar ik nogal een forum liefhebber ben dacht ik dat het wel leuk zou zijn mij hier aan te melden.
Ben in aanraking gekomen met Jane Austen door de Pride & Prejudice verfilming met Knightley en McFadyen (dat is al weer een aantal jaar geleden) wat nog steeds mijn favoriete verfilming is van P&P.
Naast P&P is mijn favoriet Persuasion.

Any questions? Feel free to ask ;)
By Karin
Hallo Carla,

Welkom op dit forum! Ik ben wel erg benieuwd naar waar je internetnaam vandaan komt... Lady Thornball. Zit daar nog een leuke anekdote aan? :)
By Lady Thornball
Nu, allereerst, ik ben vrouwelijk dus Lady is snel gevonden dan ;)
Thornball is ongeveer mijn achternaam vertaald naar het engels. Et voila! Lady Thornball.
En ik vond het wel grappig klinken..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 185

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!