EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier vind je onze huisregels, kun je feedback geven en je even voorstellen.
By Karin
Voor iedereen die niet bekend is met phpbb-fora, even een paar handige tips:
  • Normaal gesproken lees je de berichten in de onderwerpen van oud naar nieuw. Als je het makkelijker vind om nieuwe berichten bovenaan de eerste pagina van een onderwerp te hebben, dan kun je dat instellen in je gebruikerspaneel. Dat vind je links bovenin onder het woord 'forumoverzicht'. Binnen het gebruikerspaneel kies je voor 'foruminstellingen', daarna in het linkerkolommetje voor wijzig weergave instellingen en daarbinnen kies je voor 'toon onderwerpen sorteerrichting: aflopend.'
  • Je kunt je heel eenvoudig abonneren op berichten in dit forum. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er iets gepost is. Er zijn twee mogelijkheden: je abonneert je op een forum in zijn geheel (in dit geval is dat bijvoorbeeld op 'De Verfilmingen' of 'Jane Austen in de media', of je abonneert je op een specifiek onderwerp binnen een forum (bijvoorbeeld 'Cassandra's Café'.) Je kunt dit doen door naar het forum of onderwerp te gaan waarop je je wilt abonneren. Scroll helemaal naar beneden, helemaal onder aan de pagina vind je 'abonneer forum' of 'abonneer onderwerp' (in kleine letters). Druk daarop, de rest wijst zich vanzelf. Je kunt je ook weer op dezelfde manier afmelden voor een forum of onderwerp.
Als er anderen zijn die handige tips hebben, voel je vrij om ze hier te plaatsen!
By Merdyff
Als je op dit forum een citaat van iemand wil aanhalen, moet je de naam tussen aanhalingstekens zetten.
Dus niet:
[quote=Merdyff]aangehaalde tekst[/quote]
maar
[quote="Merdyff"]aangehaalde tekst[/quote]
(Ik schakel even BBCode uit, zodat je ziet wat ik bedoel. Enkel het tweede gaat als quote verschijnen.)

Meestal klik je om te citeren op 'Citaat' en dan gaat het automatisch, maar als je iets wilt aanhalen van een andere site, of uit een ander topic, is dit de manier waarop je het moet doen.
By Miss Mary
Jaaaa, het probleem is EINDELIJK opgelost!!!!! :D :D :D Ik heb de meest handige en makkelijke tip voor de mensen met IE8. Ik zal het even uitleggen. Een tijd geleden had ik IE8 geïnstalleerd, en ik had er vrijwel meteen spijt van, omdat dit forum niet meer naar behoren werkt bij IE8. Iedere keer bij lange berichten schoot mijn pagina steeds terug naar boven, zooo irritant.

Het is heel simpel op te lossen zonder een andere browser te moeten installeren: bovenin je scherm op de browserbalk vind je een icoontje van een papiertje die doormidden gebroken is. Dit staat voor compatibiliteitsweergave (ofzoiets) en als je hierop klikt, is alles opgelost! :D

Hopelijk hebben mensen hier wat aan.
By Miss Mary
Ik heb inmiddels Google Chrome en ben er zeer gelukkig mee. :lol: Ik heb eigenlijk geen tip, alleen een vraag... Het is maar iets heel kleins, maar toch. Ik heb in mijn foruminstellingen ingesteld dat ik een pop-up krijg bij privé berichten (heb ik al heel lang zo staan). Echter, ik krijg dus helemaal geen pop-up bij nieuwe berichten! :?: Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
By Frouckje
Ik denk dat dit aan Google Chrome ligt, worden pop-ups daar niet automatisch mee uitgeschakeld?
Misschien kun je daar even kijken bij de instellingen?
Ik gebruik Safari en daar staat automatisch 'blokkeer pop-upvensters' aangevinkt.
By Karin
Ik denk dat Frouckje gelijk heeft. Je kunt waarschijnlijk per website instellen of je pop-ups toestaat. Ik gebruik Firefox, die vraagt altijd op een website of je pop-ups wilt blokkeren of niet. Zoiets zal Chrome ook hebben, denk ik.
By Francine
Ik heb ook google chrome en ik krijg gewoon mijn pop ups te zien.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!