EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen
By Frouckje
Karenlee schreef:Kan ik het gewoon af en toe aaien.
Karen, ik zit echt ZO VAAK te gieren om jouw commentaar, ik verslik me net bijna in mn sap! :lol:
By Francine
Dat is zeker een mooie versie. :inlove:
By Antje
Erg mooie versie, ik vroeg me af zijn ze moeilijk lezen in het Engels?
Ik lees veel dickens en ben heel blij dat die in het Nederlands zijn, ik vind de vertaling al lang en moeilijk genoeg, is dit ook zo met Jane Austen???????
By Sebazzel
Antje schreef:Erg mooie versie, ik vroeg me af zijn ze moeilijk lezen in het Engels?
Ik lees veel dickens en ben heel blij dat die in het Nederlands zijn, ik vind de vertaling al lang en moeilijk genoeg, is dit ook zo met Jane Austen???????
Hoewel er lange, soms ingewikkelde zinnen (en dan soms nog met een diepere betekenis) zijn, is het - denk ik - lastig om te lezen, vooral als je Engels niet zo goed is, maar toch vooral een kwestie van omschakelen, en is het belangrijk om door te zetten. Hoe meer je leest, hoe makkelijker het gaat, en des te meer woorden je oppikt. Ik had bijvoorbeeld eerst geen idee wat nou een 'barouche' was. Op internet valt dit allemaal alleen goed op te zoeken, en op een gegeven moment komt alles je gewoon bekend voor, en gaat het lezen ook een stuk vlotter. :)
By Miss Mary
Sebazzel schreef:Ik had bijvoorbeeld eerst geen idee wat nou een 'barouche' was.
En dat wilde ik net gaan vragen. ;) Dus als je het wilt vertellen, graag! :rofl:
By Karenlee
Weet je in P&P '95 als Mr & Mrs Gardiner en Elizabeth naar Pemberley gaan? Ze rijden in een barouche. Was een erg 'fashionable' mode van transport. Fanny Dashwood en Mrs Elton zijn in hun noppes dat hun broer/schoonbroer een barouche heeft.
By Karin
Ik kreeg een vraag van iemand die op zoek is naar alle boeken van Jane Austen in Nederlandse vertaling van een en dezelfde uitgever. Naar mijn weten bestaat dit niet, maar misschien weten jullie of er zo'n serie boeken ooit is uitgegeven?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!