EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen
By Lady Thornball
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke uitgave van de Jane Austen boeken jullie hebben. 8-)
Hebben jullie een setje of de boeken apart gekocht? Nederlands of Engels?

Ik heb deze:
Afbeelding
(klein plaatje maar kan geen grotere vinden)

Erg mooie uitgave, in het engels, staat ook heel leuk op mijn kamer ;)
Van de Bronte sisters is er ook zo een en ik denk dat ik die ook maar aanschaf hoewel ik Jane Eyre eigenlijk al heb.
By Jet
Ik heb deze in het Engels, superchiq met leeslint en leren kaft met goudbeslag, maar wel 1100 blz en loeizwaar:

Afbeelding

en deze Afbeelding, deze Afbeelding, deze Afbeelding en deze Afbeelding in het Nederlands. Die laatste vier lezen wat makkelijker in de trein ;)
By Diewertje
Ik had toevallig laatst een foto gemaakt van mijn verzameling..o.a. dus alle boeken. Ik heb een allegaartje van Engelse pockets, sommige heb ik zelfs dubbel. Maar ik wil zeker nog een keer een box met hardcover boeken kopen, maar die kan ik natuurlijk niet lezen, want ze moeten wel mooi blijven :lol: . Ook zag ik laatst een groot gebonden boek met 'de 6' met hele mooit tekeningen...zucht!
CIMG1736.JPG
CIMG1736.JPG (37.26 KiB) 633 keer bekeken
By Jet
Mrs. Shakespeare schreef:Ook zag ik laatst een groot gebonden boek met 'de 6' met hele mooit tekeningen...zucht!
Is dat niet die groene die ik heb? Daar staan mooie tekeningen in, maar wel meer dan zes verhalen (zeven, nl P&P, S&S, Mansfield Park, Emma, Northanger Abbey, Persuasion en Lady Susan).

Gave foto btw :) je hebt heel wat meer dvd's dan ik! :mrgreen: <- ben groen van jaloezie haha :lol:
By Diewertje
Ik weet het niet zeker meer...in mijn herinnering was ie rood, maar er zullen zeker wel meerdere versies van zijn.

En ik heb laatst inderdaad een inhaalslag bij Amazon gedaan met mijn dvds...maar ik ben er nog lang niet (gelukkig :D )
By Zieoendjen
@ Mrs. Shakespeare: Wauw! Wat een verzameling zeg! :D

Ik heb zelf eigenlijk (nog) helemaal geen boeken van Jane Austen. Daarnet heb ik even een mailtje naar m'n vader gestuurd met een link van Amazon van zo'n box met de 6 JAboeken (in het Engels natuurlijk :P). Met in het mailtje: *hint* voor als ik slaag? :D
Ik wil liever niet zo'n 6 boeken in 1 band, want dat leest echt beroerd. Je hebt bijvoorbeeld ook zo'n megaboek van de 7 boeken van de Kronieken van Narnia, maar dat leest echt niet en dat is ook zo moeilijk mee te nemen. Maar voor in de kast is het wel mooi natuurlijk :lol:
By Karin
Ik heb deze serie: http://www.randomhouse.com/knopf/classi ... sbn=austen
Een aanrader, mooi ingebonden, met leeslint en zeer betaalbaar. Heb ze vorig jaar besteld bij Amazon.com (de Amerikaanse Amazon) en was voor 6 boeken dankzij de gunstige wisselkoers zo'n 85 euro kwijt, incl. verzendkosten.
En wow Mrs. Shakespeare, wat een collectie! Die set van Lady Thornball ziet er ook geweldig uit. Hebben jullie ook altijd de neiging om boeken dubbel te kopen, omdat ze er zo mooi uit zien?
By Jet
Karin schreef:Hebben jullie ook altijd de neiging om boeken dubbel te kopen, omdat ze er zo mooi uit zien?
Ja :lol: de ene serie is dan helemaal kapotgelezen en de andere ziet er nog mooi uit. Ik heb ook heel veel boeken in twee talen (Lord of the Rings, Harry Potter, Richard Dawkins) zodat ik de vertaling kan controleren. Sja, ik ben een taalfreak ;)

Dat gebonden boek van mij ^^^ zie boven kostte trouwens maar 20€ omdat alle werken van Austen al auteursrechtenvrij zijn. Ik heb ook al wel eens wat zitten lezen op de website van het Gutenbergproject maar ik vind een boek toch een stuk prettiger lezen.
By Merdyff
Ik heb deze versie. Niet alleen P&P, maar ook Persuasion en Northanger Abbey en de intentie om de rest ook zo snel mogelijk aan te schaffen in deze uitgave. Het interessante aan deze boeken vind ik de 'notes' die er achteraan instaan, over wat de verschillende koetsen precies zijn, de kaartspelletjes, als er verwijzingen zijn naar andere boeken (in NA vooral),... Ook de korte biografie van de auteur die vooraan in deze boeken staat, vind ik zeer handig (niet echt nodig voor Jane Austen, maar bij een ander boek heb ik dat eens heel goed kunnen gebruiken voor een boekbespreking). De ellenlange inleidingen die er instaan heb ik nog nooit gelezen, maar ik vind het ook wel interessant dat ze er instaan, voor als ik ze ooit eens wel zou willen lezen.
Verder vind ik het belangrijk dat als ik een reeks van boeken heb, dat ze bij elkaar passen in mijn boekenrek. Ik krijg er iets van als je een aantal boeken van een reeks hebt en ze dan plots volledig de kaften veranderen (heb ik bijvoorbeeld bij de Alex Rider-reeks van Anthony Horowitz, het feit dat het niet bij de rest van mijn boeken uit de reeks pas, is zo'n beetje de enige reden dat ik het laatste boek niet gekocht heb en enkel in de bibliotheek gelezen heb). Harde kaften en mooie lintjes en zo vind ik over het algemeen niet zo belangrijk, omdat pockets veel gemakkeijker zijn om mee te nemen en ik nog wel vaak op de trein of zo zit te lezen.
Boeken dubbel kopen doe ik normaal niet. Ik denk dat er één boek is dat ik dubbel heb, maar dat was omdat ik het gratis bij een dvd kreeg. Soms zou ik wel willen boeken dubbel kopen, maar mijn budget laat dat niet echt toe. Er zijn nog veel boeken die ik wil en nog niet heb, dus meestal geef ik mijn geld daar dan aan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!