EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen
By Sebazzel
Her home and her housekeeping, her parish and her poultry, and all their dependent concerns, had not yet lost their charms.
Ik vind die zijn altijd een beetje ambiguous. Leg je de nadruk op "yet" of niet? I suppose dat je het op meerdere manieren kunt interpreteren.
By Alfred
Linda Elizabeth schreef: Een heel goed voorbeeld vind ik de actrice die Jane Eyre speelt in de miniserie uit 2006, Ruth Wilson. Ze is in eerste instantie niet knap te noemen; heeft een raar eendebekkie, wenkbrauwen die haar een zeer serieuze, om niet te zeggen chagrijnige, uitdrukking geven, en dan helpt de outfit en het kapsel van Jane Eyre helemaal niet. Ik moet toegeven dat ik me bij de eerste aflevering even over haar uiterlijk moest heenzetten omdat ze niet traditioneel knap was zoals de gewoonlijke heldinnen van een kostuumdrama. :p
Maar oh, wat een innerlijke kracht kwam er uit dat mens! Ze straalde intelligentie uit, ruggegraat. Dit was duidelijk iemand die wist wat ze wilde en zich niet de kaas van het brood liet eten. Aan het eind van de serie is ze écht mooi, omdat haar persoonlijkheid doorstraalt. Niks plain Jane. :p
Dat zie je bij haar ook goed terugkomen in de rol van Alice in de serie Luther. Zij speelt daarin een briljante geleerde, maar helaas zonder enig geweten. Een fantastische uitstraling heeft zij. Onlangs is zij nog bij BBC Breakfast geweest om haar nieuwe toneelstuk te bespreken.

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!