EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Voor alle algemene discussies over de boeken van Jane Austen

Wie is jouw favoriete Jane Austen-vader?

Mr. Bennet (P&P)
10
67%
Mr. Woodhouse (Emma)
Geen stemmen
0%
Mr. John Knightley (de broer van...) (Emma)
Geen stemmen
0%
Mr. Palmer (S&S)
Geen stemmen
0%
Sir John Middleton (S&S)
1
7%
Sir Walter Elliot (Persuasion)
Geen stemmen
0%
Mr. Morland (Northanger Abbey)
Geen stemmen
0%
General Tilney (Northanger Abbey)
Geen stemmen
0%
Mr. Price (Mansfield Park)
Geen stemmen
0%
Sir Thomas Bertram (Mansfield Park)
Geen stemmen
0%
Mr. Musgrove (Persuasion)
Geen stemmen
0%
Mr. Charles Musgrove (Persuasion)
Geen stemmen
0%
Mr. Gardiner (P&P)
4
27%
By Karin
Moeilijk, moeilijk, moeilijk... als je ze zo op een rijtje ziet, valt het pas echt goed op dat vaders er over het algemeen bij Jane Austen niet al te goed vanaf komen.
Als ik dan toch moet kiezen (en morgen heb ik weer spijt van mijn keus, maar voor vandaag is ie goed), dan zou ik kiezen voor Sir Middleton. Hopeloos irritant, maar wél vrolijk en altijd met de beste bedoelingen. Híj is de degene die zijn verre familieleden een huis aanbiedt, zonder daar al te veel voor terug te verwachten (behalve wat gezelschap).
By Merdyff
Misschien een goed idee om een optie 'andere' in te voeren? Want ik denk al meteen aan twee of drie Jane Austen-vaders die ik liever als vader zou hebben dan degene die op het lijstje staan. Of heb je met opzet de meer 'normale' vaders eruit gelaten. Ik denk bijvoorbeeld aan Mr. Gardiner (in de 2005-film zegt Mrs. Bennet dat hij geen kinderen heeft, maar in het boek heeft hij wel degelijk kinderen). Die zou ik best wel als vader willen hebben.
Verder denk ik aan Mr. Musgrove en aan Charles Musgrove uit Persuasion. Mr. Weston staat ook niet in het lijstje, al zou ik die nu ook niet meteen als vader verkiezen.
By by a lady
Mr. Bennet natuurlijk! Gaat lekker zijn eigen gangetje in zijn werkkamer en heeft de grootste lol met het op de kast jagen van anderen door geniale scherpe opmerkingen! Volgens mij is het wel een hele wijze man.
By Karin
Merdyff schreef:Misschien een goed idee om een optie 'andere' in te voeren? Want ik denk al meteen aan twee of drie Jane Austen-vaders die ik liever als vader zou hebben dan degene die op het lijstje staan. Of heb je met opzet de meer 'normale' vaders eruit gelaten. Ik denk bijvoorbeeld aan Mr. Gardiner (in de 2005-film zegt Mrs. Bennet dat hij geen kinderen heeft, maar in het boek heeft hij wel degelijk kinderen). Die zou ik best wel als vader willen hebben.
Verder denk ik aan Mr. Musgrove en aan Charles Musgrove uit Persuasion. Mr. Weston staat ook niet in het lijstje, al zou ik die nu ook niet meteen als vader verkiezen.
Oooh neeee! Ik heb het lijstje aangevuld, maar ik zie nu dat de eerste stemmen er daardoor ook uit verdwenen zijn. Sorry mensen! :oops:
Maar goede aanvulling, Merdyff ;)
By Merdyff
Mr. Gardiner dus voor mij. Die zou ik echt nog wel willen als vader. Lijkt mij de meest normale Austen-vader. Hij trekt zich tenminste wat aan van zijn familie (in tegenstelling tot Mr. Bennet die eigenlijk iedereen maar laat begaan, tot zolang ze zijn rust niet verstoren) en verder is hij ook gewoon erg sympathiek. Enige nadeel is dat Mrs. Bennet dan mijn tante zou zijn, maar dat neem ik er wel bij. :lol:
By Karenlee
Tsja... Wat heet 'favoriet' en waarom? Ben helemaal mee eens met A Lady over Mr Bennet, en ik vind Mr Palmer super grappig, maar of ik hun als vader zou willen hebben is een heel andere verhaal. Als de vader 'karakter' waar je meest van geniet zou het Mr Bennet zijn, maar ik zou liever grootgebracht willen worden door een Mr Gardiner (Mr Heywood uit Sanditon is ook ncuhter, sympathiek en ruimdenkend, maar ik zou liever in de stad willen wonen dan in een afgelegen plek op de platteland) ;) .
Laatst gewijzigd door Karenlee op 09 jun 2009 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
By by a lady
Karenlee heeft daar idd wel een punt. Mr. Gardiner is volgens mij wel een goedzak. Over een punt hoef ik niet te twijfelen: ik zou in ieder geval veel liever Mrs. Gardiner als moeder willen dan Mrs. Bennet :lol: , daar zou je helemaal gillend gek van worden!!!

Niet genoeg op TV of Netflix om de Kerstmaand door[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Voor mij ook prima! Misschien ook leuk voor Mari[…]

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!