EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

In je eentje de boeken van Jane Austen lezen is leuk, maar dit samen met anderen te doen is nog veel leuker! Op dit forum kunnen alleen leden die zich hebben aangemeld meepraten. Wil je dat ook? Registreer je (als je dat nog niet hebt gedaan) en meld even aan de beheerder dat je mee wilt doen!
Forumregels: Om ervoor te zorgen dat we allemaal met plezier meedoen aan de Jane Austen leesclub een paar kleine spelregels:

1. Alleen leden van de leesclub kunnen reageren. Wie lid wil worden, kan dit in een bericht aan de beheerder laten weten
2. We beginnen met de boeken van Jane Austen, de 'Grote Zes'. Vooraf wordt er d.m.v. een poll gestemd over welk boek we gaan lezen. Meeste stemmen gelden.
3. Je hoeft de boeken niet in het Engels te lezen (maar het mag uiteraard wel), we discussíëren in het Nederlands.
4. We trekken een maand uit om een boek te lezen. Iedereen kan dit in zijn eigen tempo doen.
5. Plaats je opmerkingen in het forum waar het thuishoort. Dus opmerkingen over het eerste hoofdstuk in het daarvoor gemaakte onderwerp, etc. Dit om spoilers voor andere lezers te voorkomen.
6. Als je het boek uithebt, geef dan in het conclusie-onderwerp je eindoordeel over het boek.
Veel plezier!

Welke datum

Zaterdag 4 april
3
5%
Zondag 5 april
4
7%
Zaterdag 18 april
5
9%
Zondag 19 april
5
9%
Zaterdag 25 april
6
10%
Zondag 26 april
4
7%
Zaterdag 9 mei
4
7%
Zondag 10 mei
4
7%
Zaterdag 16 mei
5
9%
Zondag 17 mei
4
7%
Zaterdag 30 mei
3
5%
Zaterdag 6 juni
3
5%
Zondag 7 juni
2
3%
Zaterdag 20 juni
3
5%
Zondag 21 juni
3
5%
We moeten nog bekijken waar we het gaan houden, het mag bij mij, maar bij iemand anders vind ik ook goed. Om iedereen ruim de tijd geven om het boek te lezen, heb ik datums vanaf begin april ingevuld.
By Diewertje
Het zou ook bij mij kunnen. Ik heb gestemd, zelfde geldt voor mij dat naarmate de data dichterbij komen, ik misschien niet meer kan 😉. We gaan waarschijnlijk in juni op vakantie, dus die heb ik niet meegenomen.
By Aaralyn
Ik vraag mij af: Hoe werkt dat eigenlijk met zo'n leesclub?

Spreekt men dan met z'n allen in het echt af bij iemand thuis, om te lezen?
Gaat er dan 1 iemand hardop voorlezen terwijl de rest dan stil meeleest in hetzelfde boek?

Of leest iedereen gewoon lekker thuis afzonderlijk het aangegeven hoofdstuk, op een afgesproken dag en tijdstip, zodat iedereen
op hetzelfde tempo leest en online discussieert?
By Karin
Ja klopt, we spreken bij iemand thuis af. We lezen allemaal het boek en bespreken dan wat ons in opgevallen, wat ons raakte, wat minder duidelijk was, etc. En we nemen allemaal iets lekkers mee, dus het is ook een soort eetclub :P Het is allemaal heel erg informeel en nee, we gaan geen voordrachten houden :rofl:
Als je zin hebt om mee te doen: je bent van harte welkom!
By Jane
Ingevuld!
By rosa
gestemd, mei /juni weet ik nog niet precies
Emma dvd

In maart zou ik met een groepje vriendinnen naar e[…]

Helaas, de Nederlandse editie van de reisgids krij[…]

Mensen! Vanaf 11 mei mogen we weer (met uiterlij[…]

Nep-krullen

https://media1.tenor.com/images/d109b610a10b55935[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!