EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wissel tips uit met andere forumleden over Regency-kleding en accessoires.
Hallo allemaal
Een nieuweling op het forum! Eind juni ga ik mijn ontdekkingsreis op het gebied van JANE AUSTEN voortzetten door een themareis te maken. Graag wil ik dan in stijl gekleed gaan. Een bevriende naaister wil voor mij een japon in Regency stijl maken. Nu ben ik dus met enige spoed ;) op zoek naar een patroon. En mogelijk adviezen waar mooie stof te koop. Welke kleuren zijn naast crème gepast in deze stijl? Alle suggesties zijn welkom, warme groet Esther de Graaf
By Odette
Hoi Esther, welkom op het forum. Er zijn verschillende patronen die je kunt gebruiken. Patroon 215 van Folkwear is niet heel moeilijk, kun je bestellen bij naaipatronen.nl, ook die van Sense & Sensibility is niet moeilijk. Laughing moon heeft ook patronen, maar die zijn wat ingewikkelder.

Ik heb geen idee waar je woont, maar in Utrecht heb je elke zaterdagochtend een stoffenmarkt. In Amsterdam kun je terecht bij A. Boeken aan de Nieuwe Hoogstraat. Heb je geld genoeg, kun je hele mooie stoffen kopen bij Den Haan en Wagenmakers aan NZ Voorburgwal. In Rotterdam zit Schroder aan de Westblaak.

Wat stoffen betreft, is witte katoen met een stipje altijd goed (mousseline), of zijde stof of katoen met een streepje of een klein motiefje.

Succes gewenst
By Karenlee
Oh, dit zie ik nu pas. Je bent ondertussen zeker al een stuk verder met jouw japon. Folkwear patroon is mijn favoriete. Ik hoop dat het je gelukt is om stof te vinden. Zou het leuk vinden om een update te horen van hoe/wat het gaat worden, Esther!
By Odette
Esther heeft een jurk laten maken voor de tuinenreis en hij is erg mooi geworden.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!