EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Vind je Emma leuk? Praat er hier met andere liefhebbers over.
By Merdyff
Hoewel Mr. Weston over het algemeen door de personages beschouwd wordt als een ongelooflijk vriendelijke man, op wie eigenlijk niets aan te merken valt (met uitzondering dan van Mr. John Knightley, die het onbegrijpelijk vindt dat hij liever 's avonds gezelschap opzoekt dan op zijn gemak thuis alleen te zitten, maar dat ligt eerder aan John, lijkt me), en hij ook op mij als lezer overkomt als een sympathieke man, viel het mij op dat zijn karakter ook zo zijn slechte kanten heeft. Hij komt zelf met iedereen goed overeen en heeft daardoor niet door dat bepaalde mensen uit zijn vriendenkring liever niet met bepaalde andere mensen in hetzelfde gezelschap verkeerden.
Het viel mij voor het eerst op toen de eerste plannen gemaakt werden voor de Box Hill party.
This was so well understood between them, that Emma could not but feel some surprise, and a little displeasure, on hearing from Mr. Weston that he had been proposing to Mrs. Elton, as her brother and sister had failed her, that the two parties should unite, and go together; and that as Mrs. Elton had very readily acceded to it, so it was to be, if she had no objection. (...) Every feeling was offended; and the forbearance of her outward submission left a heavy arrear due of secret severity in her reflections on the unmanageable good-will of Mr. Weston's temper.
De tweede keer is het Mr. Knightley die ondervindt dat het vriendelijke, sociale karakter van Mr. Weston niet altijd even welkom is, wanneer hij daardoor verplicht wordt om Frank Churchill uit te nodigen om aardbeien te komen eten.
(...) and Mr. Weston, unasked, promised to get Frank over to join them, if possible; a proof of approbation and gratitude which could have been dispensed with.-Mr. Knightley was then obliged to say that he should be glad to see him; and Mr. Weston engaged to lose no time in writing, and spare no arguments to induce him to come.
Het lijkt mij op sommige momenten best vervelend om een buurman als Mr. Weston te hebben. Wat denken jullie over hem?
By by a lady
hij is volgens mij inderdaad erg sympatiek, maar lijkt soms een beetje het inlevingsvermogen van een garnaal te hebben....waardoor hij ook wel weer een soort van irritant karakter kan zijn.
By Karenlee
by a lady schreef:lijkt soms een beetje het inlevingsvermogen van een garnaal te hebben....
:lol: :lol: :lol:

Ja, dat is het precies. Hij bedoelt altijd goed - daar ben ik overtuigd van. Maar als hij iets leuk vindt, zal iedereen dat ook vast leuk vinden, toch!? Hij staat nooit stil bij het feit dat dat wel eensniet het geval zou kunnen zijn. Waardoor hij in z'n enthousiasme dingen op mensen aandringt dat ze liever had willen vermijden. Hij geeft hun uiteindelijk geen keus. Weston heeft weliswaar in de laatste generatie de status van een 'gentleman' weten te bemachtigen (hij komt oorspronkelijk uit trade, weet je nog, net als de Coles), maar dit soort dingen laat zien dat hij de 'fine points' van 'een echte gentleman wezen' nog niet helemaal onder de knie heeft.
By Alynia
Dit viel mij ook op ja. Hij is een schat van een vent en vindt zelf iedereen aardig - of gedraagt zich in ieder geval zo, want volgens mij is er niemand op de wereld die écht iedereen aardig vindt. Maar hij kan zich absoluut niet inleven, óf in het feit dat niet iedereen iedereen aardig vindt, óf dat niet iedereen zich altijd zo wil gedragen.
By Ismene
Helemaal mee eens! Hij is zelf heel erg sociaal, en geniet van het gezelschap van wie dan ook, en hij kan zich niet inbeelden dat dat niet voor iedereen zo is... Mrs. Weston past waarschijnlijk wel bij hem, want dat is een superlieve vrouw, maar aan mij zou het toch niet besteed zijn! :-D

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!