EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Vind je Emma leuk? Praat er hier met andere liefhebbers over.
By Merdyff
Mrs. Elton is naar mijn mening zo'n beetje het meest onuitstaanbare personage dat Jane Austen bedacht heeft. Zeker in haar manier van doen tegenover Jane Fairfax. Ik las gisteren het stukje waarin ze Jane absoluut wil beletten om zelf nog naar de post te gaan om haar brieven te gaan halen en vandaag las ik hoe ze haar een plaats als governess wil opdringen en het verbaast mij telkens dat Jane op een bepaald moment niet uitroept: "Mens, bemoei u met uw eigen zaken!" of iets van die strekking. Als er iemand is die ik niet als buurvrouw zou willen hebben, waarmee ik liever zelfs niet in hetzelfde dorp zou willen wonen, is het wel Mrs. Elton.
By Merdyff
Alynia schreef:zelfs Emma bemoeit zich minder met anderen!
En dat wil al wat zeggen. :lol:
By Diewertje
Jaaa wat een verschrikkelijk mens zeg :lol: .
Leuk citaatje:
Emma made as slight a reply as she could; but it was fully sufficient for Mrs. Elton, who only wanted to be talking of herself
En dat Emma op een gegeven moment zelfs medelijden krijgt met Jane Fairfax vanwege de 'goede bedoelingen' van Mrs. Elton. Dat zegt ook heel wat ;)
By 27AnnA72
Ook al zag ik alleen de Romola verfilming, Ik kreeg zo af en toe ook de neiging om P&P&Z achtig te gaan doen. Maar kan ook zijn dat dat kwam omdat die actisse Blanche Ingram speelt in de Jane Eyre Toby Stephens verfilming (vond der daar ook al zo vreselijk irritant. Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat al the above niet waar is want ik heb Emma nog niet gelezen. (zit er ook niet in voorlopig - leeslijst voor NL en de belofte aan mezelf de boeken in volgorde te lezen)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!