EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Vind je Emma leuk? Praat er hier met andere liefhebbers over.
By Karenlee
LieutenantGrant schreef:maarreh...hoeveel van Wentworth heeft ze dan van haar broers opgepikt?
Heel veel, denk ik. Austen had zes broers (hoewel sommige mensen zeggen vijf) - waarvan twee in de Navy terecht zijn gekomen op heel jonge leeftijd: Charles and Francis. Hun wel een wee waren super belangrijk voor haar - dat zie je overduidelijk in de themas van Mansfield Park en Persuasion. Maar het zijn wel de broers waarmee ze minder 'bekend' was - vergeleken met James, Edward en Henry - omdat ze zo jong en zo lang op zee gingen. Jane hield een stevige correspondence met ze allebi, maar dat was helaas vernietigd door hun kinderen.

Wat had ik die brieven graag willen kunnen lezen! Maar als ik een keus zou moeten maken dan had ik liever dat Jane Austen zou weten dat haar kleine broertje Francis uiteindelijk een echte Admiraal is geworden. Wat zou ze trots zijn geweest!
By Sebazzel
Soms vind ik het toch wel fijn dat we niet alles weten over Austen - over Virginia Woolf is er dusdanig veel materiaal beschikbaar dat het af en toe aanvoelt als een soort overkill. Juist dat mysterie is ook erg interessant... Er valt voor allebei wel wat te zeggen.
By Anke
Helemaal mee eens. Bij mensen over wie veel bekend is, leidt dat bij mij zelfs tot plaatsvervangende schaamte. Het mysterieuze van dingen niet weten of niet zeker weten, maakt dat er meer ruimte is om zelf in te vullen. Het prikkelt de fantasie. Zo is dat wat mij betreft ook met mannen als Darcy, Knightley en Wentworth. Intrigerend omdat je zo weinig van ze af weet.
By Uhm
mijn lievelings personage want hij is het beste omschreven en ik vind 't de leukste hoofdstukken als hij groote rol speelt 8)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!