EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Vind je Emma leuk? Praat er hier met andere liefhebbers over.
By Maria
Mister Woodhouse is gewoon een naief personage.
Die gewoon niet met beide benen nog op de grond staat.De wereld trekt aan hem voorbij.
Hij wil en kan denk ik ook alle veranderingen gewoon niet aan.Mensen waar hij aan gewend is en mee vertrouwd is geraakt die wil hij gewoon in zijn leven blijven houden.Dat zijn de zekerheden in zijn leven geworden.
Hij is gewoon niet opgewassen tegen veranderingen.
Mister Woodhouse observeert ook niet.

En Emma...
Tja ik vind Emma zelfs naar haar vader toe berekenend overkomen.."Nee papa ik heb het niet over u,ik heb het overmijzelf.."Want Emma is heel slim.En ze kent haar vader natuurlijk al heel haar leven.Daarom weet ze ook precies hoe haar vader zal reageren op de dingen die zij zegt.En daardoor trekt ze altijd weer de aandacht naar zichzelf toe..
En zo weet ze alle mensen tot haar eiegen vader toe perfect te bespelen.

(Mister Bennet daartegen bekeek alles met een glimlach en wist heel goed wat er allemaal speelde.
Had zijn vrouw en dochters dondersgoed door.)

En dat vind ik zo goed van Jane Austen, ze is iedere keer weer instaat om totaal verschillende soorten van ouders
neer te zetten..

Maria
By Diewertje
Mr. Woodhouse is natuurlijk erg irritant, maar doordat hij niet zo'n heel grote rol speelt, blijft hij op de achtergrond met af en toe een negatieve opmerking. Wat ik wel grappig vind is dat als Isabella op bezoek komt dat ze elkaar bestoken met adviezen van hun dokters, Mr. Perry en Mr. Wingfield.

Maar aan de andere kant moet je denk ik wel bedenken dat de gemiddelde levensverwachting in die tijd een stuk lager lag en dat de mensen niet zo gezond waren. Dus waar wij denken, wat maakt een kleine verkoudheid nou uit, kon dat in die tijd een stuk gevaarlijker zijn.
By Merdyff
Ja, inderdaad. De geneeskunde was toen nog helemaal niet zo vergevorderd als nu, dus ziekten die voor ons nu eerder banaal zijn, hadden toen wel eens een dodelijke afloop. Zijn bezorgdheid om de gezondheid van iedereen lijkt nu ongelooflijk overdreven, maar was in die tijd denk ik een stuk gegronder dan het nu zou zijn. Bovendien lijkt het mij helemaal niet onmogelijk dat zijn vrouw aan één of andere ziekte gestorven is. Waar stierf met anders aan in die tijd? Ze zal waarschijnlijk niet omgekomen zijn in een verkeersongeval. Ik denk niet dat er hierover iets in het boek vermeld staat, maar als Mrs. Woodhouse inderdaad aan één of andere ziekte gestorven is, kan dat misschien een extra verklaring zijn voor Mr. Woodhouse's bezorgdheid om de mensen die hij graag ziet. Mij lijkt hij vooral een sympathieke man.
By by a lady
by a lady schreef:Nou als dat zijn functie was, dan was die andere kant van Emma ons niet opgevallen. Ik ben het boek nu voor het eerst aan het lezen....en ik mag de personage Emma niet zo. Juist vanwege het feit dat ze bemoeizuchtig en een allesweter is.
Maar ik ga het boek netjes uit lezen...misschien dat mijn mening zal bijdraaien.
Ik ga het boek toch niet uitlezen....dat krijg ik voor 8 juni niet voor elkaar vrees ik.
Mijn mening over Emma is ondertussen wel bijgesteld.....maar die vader blijft zo'n zuur persoon. Ze had beter Mr. Bennet als vader kunnen hebben.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!