EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wat vind je van dit boek? Laat het hier weten!
By Diewertje
Op de Kerstmeeting verwonderde we ons over de overexpressieve Marianne in de 1971-verfilming. Maar als je het volgende leest,
'Dear, dear Norland!' said Marianne, (...) 'when shall I cease to regret you? - when learn to feel a home elsewhere? - O happy house! Could you know what I suffer in now viewing you from this spot, from whence perhaps I may view you no more!.....
Dan zat ze er misschien niet eens zover naast! Dan heeft Kate Winslet zich nog ingehouden.
By Sebazzel
Nou ja, ze zat er denk ik alsnog erg naast. Zij deed het echt te overdreven, terwijl je wat jij citeert ook gewoon op een normale, sorrowful tone zou kunnen uitspreken. Dat mens uit die verfilming schreeuwde het zowat.
By Diewertje
Ik ben het er ook mee eens dat dat mens uit de verfilming gewoon op een toneel had moeten gaan staan. Toch vind ik dit een erg dramatische tekst, die je best een beetje kan schreeuwen :D .
By Sebazzel
Met nadruk op een beetje . :D :D
By by a lady
die verfilming uit 71 heb ik nooit gezien.
Wat ik wel weet is dat ik me in vele opzichten kan irriteren aan Marianne, want ze is te 'over- expressed' in het algemeen. Te overdreven, zo ben ik zelf niet. Ik vind haar ook kortzichtig, zoals in haar uitingen over de Middletons en Brandon. Ze heeft ook kanten die wel herkenbaar zijn hoor, maar ze is gewoon...TE overdreven en enorm puberaal. Dat laatste is natuurlijk ook niet zo gek, gezien haar leeftijd.
By Karenlee
Ik moet opeens denken aan hoe Robert Rodi het verschil tussen Elinor en Marianne omschrijft in z'n Bitch In A Bonnet blog:

"All we know of them so far is that Elinor governs her feelings, and Marianne indulges hers. Maybe that’s all we need to “get” them; after all, these are well-known character types, not only in literature but in real life. (Marianne is the girl outside the bar, alternately shrieking “Whooo!” and throwing up on the sidewalk, and Elinor is the one pulling up to the curb to rescue her, while saying, “This is absolutely the last time I do this,” which even she doesn’t believe.)"

:D :D :D
By Alynia
Karen, dat stukje van jou doet me denken aan het boek "In Her Shoes". Heeft iemand die ooit gelezen? Het is zo'n heerlijke chicklit waar je niet bij na moet denken, maar precies dit komt er in terug :P

Hoewel ik me vaak wel in Marianne kan vinden, kan ik me ook wel aan het overdreven gedoe ergeren inderdaad... Maar aan de andere kant, soms is het zo heerlijk om dramatisch te doen!

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!