EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wat vind je van dit boek? Laat het hier weten!
Alynia schreef:en het kan door iedereen aangepast worden ;)
ik hoop dat je dat toch wel gedaan hebt? :P
Uhm,nee niet gedaan. Ik ben zelf geen geweldige schrijfster, dus dat laat ik over aan een ander die wel in staat is om in een paar zinnen perfect te formuleren waar het einde over gaat.
Ik heb het een en ander aangepast, als er meer aangepast moet worden zijn jullie dus vrij om dat te doen, maar volgens mij klopt het zo een stuk beter.
Had je trouwens ook gemerkt dat ze had geschreven dat de Dashwoods HELEMAAL GEEN bedienden hadden? En dat ze hoorden dat Edward Ferrars was getrouwd heb ik ook maar veranderd in dat ze hoorden dat Mr. Ferrars was getrouwd. :lol: Dat en nog wat 'kleine onvolkomenheden'.
Over het einde kan ik nog niets zeggen ... Maar wel over het begin! Gisteren de Nederlandstalige versie gekocht, en bij mij werkt het zo: eerst de film zien, dan het ned. boek lezen en dan de Engelse versie ervan (tenminste ... zo ging dat met P&P!).
Wat me opvalt is dat Edward in het boek beschreven wordt als > 'niet knap', en in de film is het een mooie man met prachtige ogen :P

Helaas heb ik de komende tijd veel te doen ... dus dat wordt langzaam lezen! ;(
Dat is juist fijn. Helaas zijn de boeken zo "op" en als je ze allemaal al kent is het zo jammer!!

Ik zou dus zeggen, geniet van elke letter!
Ik heb S&S net uit en ik vind het absoluut geen imperfect einde. Ik vind Mr Willoughmy niet extreem charmant na alles. Colonel Brandon daarin tegen vind ik wel weer heel sympathiek, dus na mijn idee is het niet imperfect.
Even terzijde, ik vind S&S trouwens leuker dan P&P
Ik ga een essay over het einde schrijven! :) Dit topic is erg nuttig. Dus als er nog mensen zijn met verfrissende ideeen: post ze :)

Zelf vind ik het een heel mooi einde voor Marianne en Brandon. Vooral door wat Austen zelf schrijft; dat Marianne's hart devoted raakt aan haar husband. Liefde groeit, en het komt helemaal goed met die twee. Trouwens, Marianne heeft Brandon altijd aantrekkelijk gevonden, maar door de roddels en het leeftijdsverschil (wat helemaaaal niet romantisch is) focuste ze zich meer op Willoughby. Als die vent weg is, kan de relatie en de liefde groeien.
Ook als ze ziek is, dat ze haar hand uitstrekt naar Brandon zegt toch ook wel iets.

Daarom is de S$S serie van de BBC (dan stevens :inlove: ) ook zo leuk.. het is daarin heel mooi uitgewerkt,
Ik weet niet of je hier wat aan hebt ... Maar ik vond Kol. Brandon een lieve, zichzelf opofferende en wegcijferende man, die zijn geliefde al het goede toewenst. Dat hij op het einde toch de hoofdprijs krijgt is mooi meegenomen :lol:
Edward Ferriers is ook een mooie persoonlijkheid. In de film waar hij door Hugh grand wordt gespeeld vind ik hem een eitje. Maar die latere film komt het karakter meer tot zijn recht.

Ik vond het een goed einde, helemaal niet imperfect.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!