EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Wat vind je van dit boek? Laat het hier weten!
By Sebazzel
Ik vroeg me af wat jullie van deze match vinden - geslaagd, of niet? Kan Marianne inderdaad écht zo gelukkig worden met Colonel Brandon, als met Willoughby? En is de ommekeer van haar gedrag wel zo realistisch en waar als Jane Austen ons wil doen geloven?

Ik heb ooit ergens gelezen, dat Sense & Sensibility volgens critici eindigt on a sad note. Zijn jullie het daarmee eens?
By x_jody
Eerlijk gezegd heb ik Marianne en Colonel Brandon nooit echt als een perfect koppel gezien, maar ik denk dat Jane Austen het ook nooit zo bedoeld heeft... Marianne's grote liefde is Willoughby, omdat hij ook nog eens haar eerste liefde was, en ik denk dat ze nooit echt compleet over hem heen zal komen. Maar, in haar tijd kon ze niet echt wachten tot de volgende grote liefde op het toneel verscheen... Er werd verwacht van jonge vrouwen dat ze een man zouden zoeken en zouden trouwen, en Marianne had Colonel Brandon, klaar staan... Een prima vent die haar een goed leven kon bieden... Waarom niet? Het was zeker niet het slechtste wat er met haar kon gebeuren. Wat we ook zeggen, Colonel Brandon is een goede man en echt gek op Marianne, hoe je het ook draait of keert. En wil elke vrouw dat niet stiekem, een man die zo gek op haar is dat hij zo ongeveer alles voor haar overheeft...? Daarom denk ik dat Marianne en Colonel Brandon gezien de omstandigheden een prima koppel zijn, maar echte liefde? No way, zeker niet van Marianne's kant. Misschien kan ze wel van hem gaan houden op een bepaalde manier, maar niet zoals echte romantische liefde hoort te zijn, denk ik...
By Lavendula
Ik vind Marianne en Colonel Brandon juist heel goed bij elkaar passen. Marianne heeft een karakter die naief overkomt.
Willoughby was haar eerste echte liefde, maar balanceerde ook nogal op naiefiteit denk ik. Willoughby had wel ware liefde voor haar...maar hij durfde dit niet aan te gaan. Marianne voelde deze liefde ook, alleen ik denk dat het ''liefde maakt blind'' effect ook voor een deel bij haar speelde. Bovendien is ze jong.
Ik denk en wil graag geloven dat Colonel Brandon haar ware liefde is, omdat hij er al die tijd voor haar was als ze dreigde te vallen. Ik denk dat ze in het boek leert over ware liefde. Want in het begin van het verhaal is zij er drastisch gedreven en geromanticeerd in. Daarom denk ik dat ze uiteindelijk leert wat Liefde betekend voor beide personen en dat ze dit uiteindelijk gewoon in Colonel Brandon vind.
Ik kan het moeilijk uitleggen. Maar er is één of andere sparkle tussen deze personen waarvan ik denk dat het gewoon liefde is. Colonel Brandon is ouder, in balans, vooral heel steunend en wijzer. Marianne is jong, naief, onschuldig en oprecht.
Tja.......ik zeg gewoon.... ware liefde met een aanloopje.
even een quote uit een film om het misschien beter te verklaren: ''sometimes love just comes softly''

Sorry dat ik het zo slecht kan uitleggen :oops:
ik heb altijd het gevoel gehad dat omdat ze willoughby niet meer kon krijgen dat ze maar genoegen nam met colonal brandon. ze realiseerde zich ook dat het tussen haar en willoughby niks kon worden, en toen ze ziek was groeide ze heel erg naar brandon toe. maar ik denk als ze echt tussen die 2 moest kiezen, dat ze toch voor willoughby koos, terwijl brandon de beste keus is.
maarja ze zijn getrouwd en de liefde zal met de tijd wel groeien. ;)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!