EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By Mrs. Murdock
Yeah nog een Anglofiel!
Ik begin volgende week aan de studie Engelse Taal en Letterkunde in Utrecht. Eerst introductie, een week.

Echt, soms denk ik dat ik te weinig heb genoten toen ik Jane Austen voor de eerste keer las. De Tweede keer (dat was het nederlandse boek) had ik echt heel veel 'Aaawwwww!!' momenten, maar jah.. de eerste keer komt nooit meer terug. SnS is ook heel mooi, geniet er van!

@LTGrant.. Grrrrrrrr....
By Jane
Mrs. Murdock schreef:Yeah nog een Anglofiel!
Ik begin volgende week aan de studie Engelse Taal en Letterkunde in Utrecht. Eerst introductie, een week.

Echt, soms denk ik dat ik te weinig heb genoten toen ik Jane Austen voor de eerste keer las. De Tweede keer (dat was het nederlandse boek) had ik echt heel veel 'Aaawwwww!!' momenten, maar jah.. de eerste keer komt nooit meer terug. SnS is ook heel mooi, geniet er van!

@LTGrant.. Grrrrrrrr....
Leuk! Veel succes met de studie! Ik doe ook Engels maar dan in Groningen.

Ik was 14 toen ik voor het eerst PnP in het Engels las. Ik kan me nog herinneren dat ik het een geweldig boek vond, maar ja, je leven gaat verder- het fijne gevoel en de leuke ervaring werden herinneringen die naarmate de tijd verstreek meer en meer vervaagden tot ik het -nu achteraf gezien - totaal vergeten was.

22 jaar nadat ik PnP met zoveel genoegen gelezen had zag ik de Patricia Rozema versie van Mansfield Park. Ik had een vaag gevoel van herkenning- dan ga je op zoek en kom je bij het boek uit. Na Mansfield Park gelezen te hebben had ik weer dat gevoel van herkenning, een gevoel als van een opnieuw kennismaken maar dan met iets wat soortgelijk is maar niet hetzelfde. Kennelijk is de schrijfstijl van Jane Austen mij toch wel bijgebleven, want aan de plot kan het niet liggen alhoewel het ook de Regency kan zijn geweest die is blijven hangen. :rofl: Toen kwam ik in de bieb de verfilming van Pride and Prejudice met Colin Firth tegen en ik verzeker je het verhaal was weer helemaal nieuw voor mij. Ik zat op het puntje van mijn stoel en ik wist echt niet hoe het zou aflopen. Pas bij het bezoek aan de Hunsford Parsonage viel het kwartje en ontdekte ik dat dit over het boek ging dat ik zo lang geleden gelezen had en waarna ik zo lang gezocht heb naar soortgelijke boeken. (die natuurlijk niet te vinden waren- geen internet! en ook geen fanfic of para literatuur).

Zo zie je maar- als je maar lang genoeg wacht komt er nog een eerste keer! :lol: En dan is het echt genieten!
By -eliza-
Het boek was heel leuk en ik ben er dus uiteindelijk maar 15,5 uur aan bezig geweest, maar de samenvatting schrijven voor mijn profielwerkstuk was echt zooooooo saai. Ik heb er drie uur aan gezeten en hij is drie pagina's.. bah, wat saai was dat. Nu snel door met Sense & Sensibility.
By mmascha
Ik beken! En meteen een dilemma: lees ik eerst het boek of kijk ik eerst de serie uit 1995?

Ik ben zaterdagmiddag in het boek begonnen. 's Avonds de eerste aflevering gekeken. Nu ben ik in het boek bijna weer op het punt waar aflevering 2 begint.

Met lezen kan ik mijn eigen beeld vormen maar tijdens het kijken kan ik mij ondertussen bezig houden met mijn andere hobby, haken.
By Karenlee
Oh, dat vind ik een PERFECTE aanpak, hoor! Wil je een overzicht van waar elke hoofdstuk vs aflevering ophoudt (om te voorkomen dat je dingen - 'spoilers' - in de series ziet die je nog heb gelezen in het boek)? Zo ja, moet je de desbetreffende aflevering pas kijken als je de aangegeven hoofdstuk uit hebt:

Aflevering #1: hoofdstuk 12
Aflevering #2: hoofdstuk 20
Aflevering #3: hoofdstuk 34
Aflevering #4: hoofdstuk 43
Aflevering #5: hoofdstuk 46
Aflevering #6: boek uit!
By mmascha
Karenlee schreef:Oh, dat vind ik een PERFECTE aanpak, hoor! Wil je een overzicht van waar elke hoofdstuk vs aflevering ophoudt (om te voorkomen dat je dingen - 'spoilers' - in de series ziet die je nog heb gelezen in het boek)? Zo ja, moet je de desbetreffende aflevering pas kijken als je de aangegeven hoofdstuk uit hebt:

Aflevering #1: hoofdstuk 12
Aflevering #2: hoofdstuk 20
Aflevering #3: hoofdstuk 34
Aflevering #4: hoofdstuk 43
Aflevering #5: hoofdstuk 46
Aflevering #6: boek uit!
O dankjewel! Dat is handig" :clap:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!