EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By Karin
****Spoilers, kijk uit!****

Zo merk je maar weer, hoe verpest je wordt door verfilmingen... ;) Wat een heerlijk einde zit er aan dit boek, helemaal vergeten! Vooral het gesprek tussen Elizabeth en Darcy over waarom Darcy voor haar viel, vind ik echt om te genieten. In de 1995 serie praten ze daar wel een beetje over, maar niet zoals in het boek. Mr. Bennets brief aan Mr. Collins deed me hardop lachen:
'DEAR SIR,

I must trouble you once more for congratulations. Elizabeth will soon be the wife of Mr. Darcy. Console Lady Catherine as well as you can. But, if I were you, I would stand by the nephew. He has more to give.

Your's sincerely, &c.''
De reactie van Elizabeths moeder vind ik ook ronduit hilarisch.
By Jet
Ik vind het stukje "na het tweede aanzoek" erg leuk. Ook Elizabeth's brief aan tante Gardiner is prachtig :) daar zit ik altijd bij te grijnzen. Ook de uitleg over hoe Jane en Lizzy Lydia financieel toch een beetje weten te "onderhouden" krijgt me aan het lachen ;) het is zo herkenbaar!!! Zoiets doe je toch voor je kleine zusje, wat ze ook heeft uitgespookt.

Echt, die laatste paar bladzijdes, dat is nou precies waar je het hele boek al op zit te hopen!
By by a lady
Dit stuk is altijd weer zo heerlijk om te lezen dat ik het boek nog net niet op eet.
Die brief van mrs. Gardiner lees ik ook met een grote grijs :D. Ik verbaas me wel elke keer weer hoe onbeschaamd en walgelijk Lydia eigenlijk wel niet is, want dat komt in dit stuk zo veel meer naar voren dan in de rest van het boek, waar ze eigenlijk nog een jong, dom en zorgeloos kind is. En ik vraag me we altijd weer af....als mr. bennet zo vaak op Pemberley is, waar hij zijn vrouw laat? Die zit dan thuis te kniezen omdat manlief weg is?
By Karenlee
Ja, Papa Bennet is kennelijk niet veel veranderd. Denkt nog steeds niet langer dan z'n neus over het effect van zijn gedrap op anderen. Altijd Pemberely binnenvallen, vooral 'when he was the least expected'. Ja, ze houdt van haar pa (meer dan haar ma), maar toch - arme Lizzie!

Maar wat mij altijd bij blijft als ik daaraan denk is wat ze tegen Lady Catherine zei: "These are heavy misfortunes..., but the wife of Mr Darcy must have such extra ordinary sources of happiness necessarily attached to her situation, that she could, upon the whole, have no cause to repine."

Een meer perfecte afsluiting kan je niet bedenken.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!