EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By Diewertje
Naast natuurlijk het Netherfield-bal vind ik het huwelijksaanzoek van Mr. Collins geweldig, erg vermakelijk om te lezen. Vooral de zin

"And now nothing remains for me but to assure you in the most animated language of the violence of my affection"

Ielllll :shock: !!! En dan denk ik vooral aan David Bamber (uit 1995) :lol:
By Zieoendjen
Aah! Dat slijmerige aanzoek is inderdaad om te griezelen, maar wel heel erg grappig!

Ik vind dit een mooi citaat, laatste regel van hoofdstuk 11, over Mr Darcy:
'He began to feel the danger of paying Elizabeth too much attention.'

Dit is ook zo'n geweldig stukje, in hoofdstuk 14, met mr. Collins:
'You judge very properly,' said Mr Bennet, 'and it is happy for you that you possess the talent of flattering with delicacy. May I ask whether these pleasing attentions proceed from the impulse of the moment, or are the result of previous study?'

Na Collins' antwoord:
'Mr Bennet's expectations were fully answered. His cousin was as absurd as he had hoped (...)' :mrgreen:
By Merdyff
Ik vind dat je absoluut Mr. Collins antwoord ook moet aanhalen.
"They arise chiefly from what is passing at the time, and though I sometimes amuse myself with suggesting and arranging such little elegant compliments as may be adapted to ordinary occasions, I always wish to give them as unstudied an air as possible."
Een hele tijd geleden had ik aan tafel één of andere stomme grap verteld, die echt op voorhand bedacht leek en toen vroeg mijn zus of ik dat nu net bedacht had of of ik die op voorhand had voorbereid. En toen begon ik Mr. Collins te quoten (al was het wel eerder wat hij in de film zegt), met dan 'jokes' in plaats van 'compliments'. Mijn zus en ik lagen bijna onder tafel van het lachen, terwijl de rest zat te kijken met een blik van 'Wat krijgen ze nu weeral?" Vandaar dat het toch wel één van mijn favoriete uitspraken van Mr. Collins blijft.
By Zieoendjen
Ja, hij is wel erg mooi hè :P Maar ik vond mr. Bennets gedachte over em zo droog en ik had niet zoveel tijd om dat stuk uit te tikken.
Ik zie die scene trouwens precies voor me, hoe mr. Collins dan kijkt en glimt als ie dat zegt. Onbetaalbaar :mrgreen:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!