EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By Zieoendjen
Merdyff schreef:
Jet schreef:
Mrs. Shakespeare schreef:Trouwens, denken jullie dat Mr. Darcy zijn aanzoek zou hebben herhaald, als hij Lizzy bezoekt als die net te horen heeft gekregen dat Lydia is weggelopen?
Ik denk het wel, ik heb altijd het idee dat dat zijn plan was toen hij naar Lambton ging. Maar ja, we zullen het nooit weten ;)
Ik denk het niet, eigenlijk. Misschien als ze nog wat langer in Derbyshire was gebleven uiteindelijk wel, maar ik denk nog niet als hij naar Lambton kwam op dat moment. Het feit dat Lizzy aan Lady Catherine weigerde om te beloven zich nooit met hem te verloven, was voor hem denk ik erg belangrijk om te weten dat een nieuwe aanzoek misschien niet onwelkom zou zijn. Ik weet niet of hij op dat moment in Lambton er al genoeg van overtuigd was dat hij misschien toch een kans maakte en ik denk dat hij te bang was om opnieuw afgewezen te worden om op dat moment al opnieuw een aanzoek te doen.
Ja, want zegt hij niet later tegen Elizabeth (ik weet niet zeker op welk moment, voor zijn tweede aanzoek of erna) dat hij doordat zijn tante zo woedend was en hem verteld had dat Elizabeth niet wilde beloven dat ze nooit met Darcy zou trouwen en dat hij daardoor weer durfde te hopen? Dat ze, als ze nog steeds een hekel aan hem had, dat wel luid en duidelijk aan zijn tante zou vertellen. Dan zegt Lizzy ook iets van: You know where I'm capable of.
(Mijn P&P ligt boven, dus helaas kan ik het nu even niet letterlijk citeren :| )
Ik denk namelijk dat Darcy daar toch te trots voor zou geweest om zijn aanzoek te herhalen zonder gegronde aanwijzingen dat Lizzy's gevoelens veranderd waren, en die had ie op dat moment toch niet.
By by a lady
Als hij Elizabeth opzoekt in Lambton gaat er natuurlijk wel zoiets door je hoofd....even met de betreffende scene erbij uit p&p 1995 dat hij zich extra goed lijkt te willen kleden voor het moment. Aan de andere kant denk ik ook dat hij weer te verstandig is om dat in gedachte te hebben.

Ik ben altijd veel te gehaast met het lezen van het huwelijksaanzoek, en de brief die daar opvolgt. het is zo'n fantastiscg stuk om te lezen dat ik het boek bijna daadwerkelijk verslind :p
By Karenlee
Ik denk niet dat hij van plan was - op dat moment - om haar weer te huwelijk te vragen. Maar tijdens haar bezoek in Kent, ondanks de schok en verlegenheid van de ontmoeting bij Pemberley, ging het voor de eerste keer 'goed' tussen die twee. Zij stemde in om Georgiana te ontmoeten, dat visite in Lambton ging ook heel goed, en tijdens het daaropvolgende bezoek van Elizabeth en haar tante aan Pemberley, heeft het gedrag van Elizabeth toen Miss Bingley over Wickham begon ook nog een 'band' tussen hun gecreerd. Ik denk dat hij gewoon gebruik wilde maken van de (korte) tijd dat ze daar nog zou zijn om meer tijd met haar door te brengen. Maar dat wordt nooit duidelijk vermeld, dus is altijd open voor interpretatie.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!