EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.

Wie is het ergst: Caroline Bingley of Mrs. Hurst?

Caroline Bingley
8
67%
Mrs. Hurst
4
33%
By Jet
Ik ga voor Caroline Bingley. Die valsheid komt uit haarzelf, dat vind ik kwalijker dan de klakkeloze volgzaamheid van Mrs. Hurst. Hoewel die er ook wat van kan hoor, getuige het uithoren van Jane tijdens haar bezoek aan Netherfield (vlak voordat ze flauwvalt) over haar familie in Cheapside.

Arme Charles, wat zal hij het zwaar hebben met zulke zussen!
Caroline Bingley, die is pure evil :lol: ! En dat vind ik ook een stuk kwalijker dan volghondje Mrs. Hurst.
Ik vind het een geweldig karakter, heerlijk verwaand en arrogant. En ze heeft een oogje op Mr. Darcy en altijd probeert ze de aandacht van hem te trekken (wat nooit lukt)
By Merdyff
Ik kies ook voor Caroline. Het feit dat zij echt uit zichzelf 'slecht' is, maakt haar voor mij de ergste van de twee. Al haar manieren om Mr. Darcy aan de haak te slaan, staan mij helemaal niet aan. Bij Mrs. Hurst heb ik nog enigszins het gevoel dat ze, als ze een zus zou hebben als Jane of Lizzy en niet Caroline, misschien nog vrij vriendelijk zou zijn. Caroline zou volgens mij sowieso zijn zoals ze nu is.
Ik kies voor MRs. Hurst. Want die volgt alleen maar en is zelf niet in staat om na te denken. Caroline is inderdaad 'pure evil', maar erg dom is ze niet. Domheid is naar mijn mening erger dan kwaadaardig zijn (hoewel het kwaad dat bij Caroline voortkomt uit jalouzie het verstand wel behoorlijk vertroebelt).

Mrs. Hurst is ook wel een redelijk zoutloos personage.
Mijn 'voorkeur' ;) gaat ook naar Caroline Bingley. Net als Merdyff heb ik toch ook wel het gevoel dat Mrs Hurst een vriendelijkere persoonlijkheid in zich heeft, maar zich gewoon door haar oudere zus laat meeslepen. Aangezien haar man niet veel soeps is, moet ze een andere manier vinden om zich te 'entertainen' en die vindt ze dan volgens mij in het roddelen en achterbaks gedoe van Caroline.
Nastiness and naivety... misschien een leuke titel voor een spinoff van P&P...? :)
Caroline heeft een aanmerkelijk groter aandeel in het verhaal, mrs. Hurst staat achter haar zuster. Alhoewel ze niet echt oplettend is, kan haar dat niet kwalijk worden genomen denk ik.
Caroline lukt het bijna twee geliefden uit elkaar te houden, alhoewel mr. Darcy daar ook een handje van heeft, en uiteindelijk ook niet de slechtste blijkt te zijn... hmmm...

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!