EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By Merdyff
Favoriete quotes uit hoofdstukken 1 tot en met 10.
Welke zinnen of uitspraken vinden jullie bijzonder goed gekozen? En waarom?

Eén van mijn favorieten uit deze hoofdstukken is absoluut de volgende (uit hoofdstuk 7, wanneer Lizzy op Netherfield aankomt om Jane te bezoeken):
Mr. Darcy said very little, and Mr. Hurst said nothing at all. The former was divided between admiration of the brilliancy which exercice had given to her complexion, and doubt as to the occasion's justifying her coming so far alone. The latter was thinking only of his breakfast.
Jane Austen kon het contrast tussen beide heren moeilijk nog duidelijker en meer to the point schetsen, lijkt me. Die laatste zin is ook zo droog, daar moet ik altijd om lachen.
Laatst gewijzigd door Merdyff op 16 mar 2009 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
By cecilia
Goh, favoriete quotes... Het hele boek bestaat uit favoriete quotes!
In Hoofdstuk 1 allebei van Mr. Bennet gericht aan Mrs. Bennet:
"You mistake me, my dear. I have a high respect for your nerves. They are my old friends."
Zijn afsluitende opmerking, doet 't 'm ook altijd:
"Depend upon it, my dear, that when there are twenty, I will visit them all." Zó droog.
In Hoofdstuk 3, Mr. Darcy tegen Mr. Bingley.
"She is tolerable; but not handsome enough to tempt me." Wat krijgt hij daar een spijt van!
By Eillinora
Merdyff schreef:Mr. Darcy said very little, and Mr. Hurst said nothing at all. The former was divided between admiration of the brilliancy which exercice had given to her complexion, and doubt as to the occasion's justifying her coming so far alone. The latter was thinking only of his breakfast.
Jane Austen kon het contrast tussen beide heren moeilijk nog duidelijker en meer to the point schetsen, lijkt me. Die laatste zin is ook zo droog, daar moet ik altijd om lachen.
Die quote vind ik ook fantastisch! Soms vraag ik me af waarom Mr Hurst in feite in het verhaal aanwezig is, maar in soortgelijke quotes zie je direct het genie van Jane Austen bovendrijven ;)
By Karin
``His pride,'' said Miss Lucas, ``does not offend me so much as pride often does, because there is an excuse for it. One cannot wonder that so very fine a young man, with family, fortune, every thing in his favour, should think highly of himself. If I may so express it, he has a right to be proud.''
``That is very true,'' replied Elizabeth, ``and I could easily forgive his pride, if he had not mortified mine.''

Het antwoord van Elizabeth vind ik fantastisch, omdat het direct haar karakter neerzet: een mengsel van humor en ironie, zichzelf niet al te serieus nemend, en vooral anderen ook niet.
By Diewertje
Tja..quotes, het boek staat er vol mee! Ten eerste natuurlijk een van de bekendste zinnen uit de Engelse literatuur:
"It is a truth universally acknowledged that a single man, in possession of a good fortune, must be in want of a wife".

Twee quotes, indirect over Mrs. Bennet die ik ook geweldig vond:

"Mr Bennet was so odd a mixture of quick parts, sarcastic humour, reserve, and caprice, that the experience of three and twenty years had been insufficient to make his wife understand his character"

"Lady Lucas was a very good kind of woman, not too clever to be a valuable neighbour to Mrs. Bennet"
By Eillinora
Deze vind ik ook wel fantastisch, zeker als je er Miss Bingley's gezichtsuitdrukking bij voorstelt :D

(uit hoofdstuk 6): 'Miss Elizabeth Bennet!' repeated Miss Bingley. 'I am all astonishment. How long has she been such a favourite? - and pray when am I to wish you joy?' 'That is exactly the question which I expected you to ask. A lady's imagination is very rapid; it jumps from admiration to love, from love to matrimony in a moment. I knew you would be wishing me joy.' 'Nay, if you are so serious about it, I shall consider the matter as absolutely settled. You will have a charming mother-in-law, indeed, and of course she will be always at Pemberley with you.'

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!