EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
Ik ben het met Karin eens en zou het Peak District uitkiezen. Je kunt dan gewoon vliegen op Birmingham bijvoorbeeld. En Chatsworth is adembenemend mooi. Niet alleen het huis en de geweldige watertrap, maar de natuur er om heen is echt prachtig. Met mijn toenmalige vriend zijn we gaan mountainbiken in het Peak District, ook erg leuk! En schattige kleine dorpjes met gezellige pubs and tearooms.

Lyme Park ben ik ook geweest, maar dat ligt een stuk noordelijker. Hier een foto van mij voor Lyme Park:
lyme park.jpeg
lyme park.jpeg (109.75 KiB) 391 keer bekeken
Ik zal ook eens op zoek gaan naar mijn foto's van Chatsworth. Die zijn helaas niet digitaal...
Ik heb mijn foto's toch maar even ingescand!!
2004 Chatsworth 2.jpeg.jpeg
2004 Chatsworth 2.jpeg.jpeg (137.53 KiB) 375 keer bekeken
2004 Chatsworth 7.jpeg
2004 Chatsworth 7.jpeg (281.15 KiB) 375 keer bekeken
2004 Chatsworth 1.jpeg
2004 Chatsworth 1.jpeg (159.61 KiB) 375 keer bekeken
By pieter
daar ben ik weer..

net een weekje terug uit Engeland en het was fantastisch!

Ik had gekozen voor Oxford om te overnachten en van daaruit zijn we rond gaan rijden.

eerste dag natuurlijk rond gesjouwd in Oxford zelf. Bijzonder om daar het zelfde soort "schorem "rond te zien lopen die je ook op onze universiteiten ziet maar dan in een omgeving van een paar eeuwen terug .met de laptopjes in de bibliotheken vol met hele oude stoffige boeken.
Bruisend stadje.

volgende dag naar Bath naar het jane Austen centre . hmm viel een beetje tegen.... beetje geknutselde boel daar. wel lekker en leuk thee gedronken met cakes.gezellige stad. erg toeristisch.
in de middag Longbourn gevonden. om het kerkje gelopen en over de stenen wal gespiekt. wat een geweldige omgeving !

daarna naar Lacock gereden en m'n vriendin fungeerde als een soort gids want ze kon over alle winkeltjes en kroegen iets vertellen . (leek wel of ze er al eerder geweest was ! )

daar lekker rondgelopen een cricketwedstrijd bekeken en daarna in de pub George super lekker gegeten . langzaam aan kwamen ook de cricketers binnen en het werd een gezellige drukke boel.

Zondags zijn we vroeg vertrokken naar "'Rosings " Prachtig huis en machtig mooie tuin . je kon overal in en alles zag er erg authentiek uit. speciaal gelet op het bureau waar Darcy z'n liefdesbrief schreef ! en op de kamer waar lady catherin hooghartig vanuit haar stoel zat te doen.

Op de terugweg naar het hotel zijn we nog op zoek geweest naar Netherfield . we hadden het zoeken bijna opgegeven op edge hill toen de herbergier waar we "sunday roast " met "Ale " hadden ons vertelde waar we moesten zoeken.

het schemerde al best toen we de fel verlichte hal zagen met een enorme kroonluchter. Mijn vriendin is geen uitbundig tiep maar ik kon goed aan haar merken dat ze het heeeeel erg leuk vondt .

Tja en toch was de reis niet helemaal geslaagd.... niet op Pemberly geweest dus.echt te ver weg voor dit weekend. Best wel slim van mij want het zal zeker niet lang duren voordat we afreizen naar "the peaks" voor de finale !

mag ik jullie heel erg bedanken voor de tips ? ook namens mijn vriendin !

groeten Pieter
By Karin
Ha Pieter, wat ontzettend leuk dat je langskomt om te vertellen hoe het was! Het klinkt echt geweldig... ik denk dat er heel wat verzuchtingen door Nederland klinken bij het lezen van jouw bericht ;-)
En inderdaad, Pemberley mag je natuurlijk niet missen. Lijkt me geen straf om naar de Peaks te gaan, heel slim! :clap:
Echt heel erg romantisch en lief van je!
By rosa
Ja, wat een geweldig leuke verassing!!! Je vriendin boft enorm!
By Maria
Niamh schreef:Wat ontzettend gaaf! Dat er zulke mannen bestaan zeg......

Je moet er wel heel goed naar zoeken volgens mij
het is zoiets als "de speld in de hooiberg"..... :lol: :rofl: :lol: :rofl:
By Anke
Nooit gerealiseerd dat dit soort mannen zeldzaam is. Ik heb samen met mijn lief al een aantal Jane Austen-reizen gemaakt. En trouwens, onze meiden gaan ook zonder morren mee. Alhoewel zij soms verzuchten 'daar heb je mama weer met Jane Austen'.
Daarom was ik laatst erg vertederd toen ze vroegen: 'Mogen wij ook een T-shirt van Lieve J?' Dat was op de avond waarop ik samen met Rick en Karin brainstormde over de mogelijkheden voor een T-shirt. De eerste bestellingen waren dus meteen geplaatst!
Maar wat heerlijk romantisch dat de reis een verrassing was voor je vriendin, Pieter.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!