EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
Maria schreef:Ik ben nooit verliefd geworden op Mr.Darcy tijdens het lezen.Ik had wel een bepaald beeld altijd voor me. En dat was altijd wel een aangenaam iets.want dat is het voordeel van lezen,je kunt ze zo mooi en aantrekkelijk maken als je maar wilt. ;)Maar verliefd er op worden,nee dat was nooit aan de orde.ik ben nog nooit verliefd geweest op mannen in boeken.Ook al fantaseerde ik ze nog zo mooi,knap of goddelijk... Of al zeiden ze nog zo de mooiste dingen... Maar toen kwam daar Colin Firth....Tja en toen werd het even iets heel anders.
Ik had precies hetzelfde. Al in de allereerste aflevering zijn er een reeks momenten waar je langzaam maar zeker begint te zwikken, zaken, en voor je het weet ben je helemaal :inlove: :inlove: :inlove:. Zoals ik in mijn eerdere post zei, dat subtiele uitdrukking van kwetsbaarheid als hij Lizzie over hem hoort lachen was het eerst. En andere was inderdaad als hij uit de raam kijkt terwijl de koets wegrijdt. Maar nog sterker was toen hij bij de raam van de badkamer staat, en haar met de hond ziet spelen. Ze is alleen iets zo simpel en zo natuurlijk aan het doen als het spelen met een hond. En haar plezier erin is zo puur en ongedwongen - ze 'speelt' het niet voor een publiek. Je ziet bewondering en verlanging over z'n gezicht flitsen voor zo'n leuk, oprecht en 'natuurlijk' jonge vrouw. Daar ga ik helemaal van smelten. Die scene was een instantie waar ik vond de scriptschrijvers het wel goed deed om af te wijken van wat werkelijk in het boek stond. Het maakte het mogelijk om in een scene van 60 seconden samen te vatten wat voor meid Elizabeth is, en waarom Darcy zo onbedwingbaar tot haar aangetrokken voelt.
Ik vond dit wel moeilijk.

De eerste x dat ik P&P 1995 zag, kan ik alleen nog maar vlagen van herinneren. Maar nadat ik het boek had gelezen en die serie nog een x had gezien, wordt ik al "verliefd" op darcy zodra hij voor het eerst in de serie te zien is.. ohnee.. w8.. zodra hij uit die koets stapt bij dat eerste ball.
En daarna zo bij die binnenkomst, dat hij een beetje onwennig rondkijkt ....
En daarna groeit het alleen meer tijdens het kijken...
Ik vind die verliefde sfeer die je tijdens het kijken van de film krijgt zo leuk... ik ben niet per se verliefd op darcy eigelijk... maar meer op de film en de interactie tussen die twee.

Ik heb dat ook wel eens als ik een boek lees, en je leest dat bv de hoofdpersonen elkaar leuk vinden, dan krijg ik er zelf ook kriebels van.. raar maar waar...
Daarom vind ik P&P zo leuk omdat ik dat gevoel ook krijg..

Ik had dat gevoel trouwens ook bij "becoming jane".. kriebels tijdens het kijken :inlove:
M3lani3, zou je je nu alsjeblieft wel even willen voorstellen in het daarvoor bestemde topic? Ik ben dan wel geen moderator, maar ik vind het gewoon fijn om te weten met wie ik in gesprek ben, net als in reallife. Alvast bedankt. :)
Marije, als ik mijn 'two-cents-worth' mag geven. Je bent inderdaad geen modertor. En dit forum heeft absoluut geen "verplichting" dat mensen zich moeten introduceren in de 'bestemde topic' voordat ze beginnen te posten. That's all...
Laatst gewijzigd door Karenlee op 04 sep 2010 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Karen en Marije: die verplichting is er niet, gelukkig, want het forum is vrijblijvend en dat houdt het ook toegankelijk en maakt het tot wat het is - een gezellig (misschien zelfs wel het gezelligste), informatief en leuk forum. Toch kan ik me voorstellen dat je graag weet met wie je praat, en Marije zegt ook niet dat Melanie zich moet voorstellen maar vraagt het en zegt dat ze het fijn zou vinden, al had dat iets diplomatieker gekund misschien.

In de huisregels zoals opgesteld door Karin staat ook het volgende: "Het is leuk als we elkaar beter leren kennen: stel je daarom even voor in het onderwerp 'Stel je even voor!'" Het is natuurlijk niet verplicht, maar wel zo gezellig en, voor mensen zoals Marije die graag weten met wie ze praten, wel zo prettig. :-)
Marije kan het fijn vinden als iemand zich voorstelt, maar het is helemaal aan M3lani3 zelf om te bepalen of ZIJ het fijn vindt om zich voor te stellen. Veel mensen vinden het helemaal niet prettig om over zichzelf te vertellen, en dat is ook prima. Voorstellen is absoluut geen verplichting en ieders vrije keus.
Hebben jullie trouwens gezien hoeveel ik van mijzelf weggeef in mijn introductie:
Als webmaster moet ik me natuurlijk als eerste voorstellen. Ik ben Karin, geboren in 1976 en sinds mijn twintigste verzot op Jane Austen na het lezen van Pride and Prejudice en het zien van de BBC-serie met Colin Firth.
Ik geloof niet dat je me dan kent ;-)
Mocht dit toch nog discussie opleveren, dan graag in het feedbck-topic. En dan nu: we gaan weer ontopic! Wanneer wordt jij verliefd op Mr. Darcy?
Karin schreef:Marije kan het fijn vinden als iemand zich voorstelt, maar het is helemaal aan M3lani3 zelf om te bepalen of ZIJ het fijn vindt om zich voor te stellen.
Mja, dan zijn we het toch met elkaar eens? "Het forum is vrijblijvend en dat houdt het ook toegankelijk en maakt het tot wat het is" (...) "Het is natuurlijk niet verplicht" :worried: - probeerde het voor beide partijen een beetje te relativeren voor het zou uitlopen op een discussie o.i.d.

In ieder geval... On-topic. Wanneer ik verliefd werd op Mr. Darcy.. Als ik het me goed herinner werd ik eerst op Mark Darcy uit Bridget Jones' Diary verliefd en later op de Darcy uit Pride and Prejudice.
Ik denk dat ik ongeveer gelijktijdig met Elizabeth op Mr. Darcy verliefd werd. Om dan helemaal all the way te gaan wanneer we ontdekten dat hij Lydia opgespoord had!
Euh.. Tijdens het bal op Netherfield. Lizzy danst met Colins, en Darcy lacht haar dan vierkant uit. Geweldig die scene, toen kreeg ik kriebels.
Of toen Darcy Lizzy onverwacht tegenkwam in de tuin van Netherfield, toen Jane ziek was. Geweldig arrogant is die man!
En twee andere scenes: Als Caroline 'Wickham' zegt terwijl Georgiana aan het pianospelen is, dan krijg Darcy zo'n leuk lachje! Ten minste.. daarna natuurlijk. Tijdens die heerlijk mierzoete blikken over de piano :P
En de andere is als Lizz de brief heeft gehad van Jane over Lydia en Darcy zo superlief bezorgd is, en haar handen vastpakt :$

Oja, dit is allemaal PnP '95 duuh :P :$
In het boek had ik het niet zo, maar het verhaal is wel geweldig. Mijn favoriete boek, helemaal!
Voordat ik het boek Pride and Prejudice had gelezen, had ik eerst de film (1995) gezien. Ik had niet meteen een verliefd gevoel, ondanks dat Colin Firth ... ah je kent het wel :$ Maar toen ik het boek had gelezen, was ik totaal verkocht! Het moment dat ik verliefd werd op Mr Darcy, was volgens mij het moment dat Darcy tegen Caroline (Miss Bingley) in ging door te zeggen "on the contrary" over Elizabeth's "fine eyes". Ik begreep al snel dat de trotse houding, die iedereen zo verafschuwde, niets meer dan een 'masker' was. Iedereen had een verkeerd beeld van hem en de vooroordelen (prejudices ;) ) stapelden zich op. Ik had medelijden met hem, helemaal toen ik het boek nog een keer ging lezen (in totaal heb ik het nu al 5 keer achter elkaar gelezen) en ik aankwam bij de scene dat Elizabeth naar Charlotte liep en Darcy uitlachte. Ik dacht: "Kom maar hier hoor lieverd!" :inlove: . Ik werd nog meer verliefd op hem, toen Lizzy op bezoek was bij Charlotte en Mr Collins. "You must allow me to tell you how ardently I admire and love you" .... how romantic! Toch denk ik dat dit voor iedereen geldt: "It came on so gradually. I was in the middle before I knew I had begun".

Ik ben helemaal weg van Pride and Prejudice, eigenlijk alles wat te maken heeft met Darcy :lol:
Ik schrijf een dagboek van Elizabeth Bennet en meer dergelijke dingen. Ook heb ik een nieuw einde geschreven voor de Jane Austen sequel Mr Darcy presents his wife van Helen Halstead:

One day, when looking back on their various misunderstandings, Darcy quietly said, “I am glad we have them.” Elizabeth looked him in the eyes and asked him what he exactly meant. “Misunderstandings.” She watched his lips while he said this and was suprised this word, so avoided, was said by Fitzwilliam. “My dear love, can this be true? You, who avoided this abominable word the most, you, Mr Darcy, are saying it? And moreover, you, as you just said, are glad we have them?! This must be a misunderstanding itself or I do not know you well enough, eventhough I am your wife!” she said teasingly. Darcy gave one of his characteristic smiles which made Elizabeth think of the past. Instead of feeling ashamed or uncomfortable, she felt nothing of the sort, no indeed, she felt comfortable! “Time, my dear Lizzie, can change a lot of things,” he said while he walked to one of the windows. “Oh, my dear, you know well enough what those misunderstandings were and how we acted! You are teasing me! The smile you just gave me, how you are standing there, you want me to think of those long gone days!”. “I cannot disagree with
you.” Elizabeth laughed and walked towards him. She took his hand and looked out of the window. “And I do not mind if you want me to,” she said. “You know, our acquaintance had been formed because of those misunderstandings. To be more precise, our entire acquaintance had been formed by the fact that I did not acknowledge that I loved you. Do you know that? I was ashamed of my conduct, but I am not anymore.” Elizabeth looked at him and she saw truth in his eyes. “Without all those misunderstandings,” he continued, “if we had been acting completely different, we should not have been here, all would have been different.” “Well, I hear you are glad to have me as your wife then, I shall take that as a compliment,” said Elizabeth giggly. Darcy gave one of his smiles again and kissed her forehead. “You are my most precious possession.” He knew the word possession would make Elizabeth say something sarcasticly, and that is why he had chosen it, but rarely enough, Elizabeth did not say anything at all. She laid her head upon his shoulder and threw her arms around him. Elizabeth could have thought of a thousand sarcastic responses, but she felt like the happiest woman in the world by being his most precious possession. “You know I love you,” Fitzwilliam said and together they watched their little Henry playing in the garden.

Is Darcy niet super romantisch hier?!

Greetings,
Lisette :* (http://twitter.com/JAustenaddict)

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!