EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
Mrs. Shakespeare schreef:Verder ben ik het ook met Karenlee eens, dat hij zo zielig kijkt als Lizzy hem uitlacht samen met Charlotte. Dan zie je eventjes dat zijn trotse houding ook maar een houding is om zichzelf te beschermen.
Ik vind het zo ontzettend knap dat je dat als acteur allemaal in één blik kunt leggen. Gelukkig hanteren ze tegenwoordig "method acting" waardoor je met een blik (Darcy) of een opgetrokken wenkbrauw (Lizzy) enorm veel informatie aan de kijker kunt overdragen. Colin Firth zorgt ervoor dat je begrijpt waarom Lizzy hem trots en arrogant vindt, maar zorgt er ook voor dat je "de gevoelige man onder de oppervlakte" ziet. Matthew Macfadyen bereikt dat bij mij niet, bij hem zie je de gevoeligheid wel maar die ligt er te dik bovenop naar mijn bescheiden mening (hij heeft vrijwel continu van die zielige puppy-ogen), en de trots en de arrogantie weet hij niet tot uitdrukking te brengen. David Rintoul (serie 1980) werkt wat dat betreft zelfs op mijn lachspieren: die man moet spierpijn in zijn kaken hebben gehad na de opnames. Zo'n strak gezicht, brrr, dat moet wel pijn gedaan hebben na verloop van tijd :lol: nee, bij hem kon ik weer geen greintje gevoeligheid ontdekken. Firth roolz :D
Ik ben nooit verliefd geworden op Mr.Darcy tijdens het lezen.Ik had wel een bepaald beeld altijd voor me.
En dat was altijd wel een aangenaam iets.want dat is het voordeel van lezen,je kunt ze zo mooi en aantrekkelijk maken als je maar wilt. ;)Maar verliefd er op worden,nee dat was nooit aan de orde.ik ben nog nooit verliefd geweest op mannen in boeken.Ook al fantaseerde ik ze nog zo mooi,knap of goddelijk... Of al zeiden ze nog zo de mooiste dingen

( en dat heb ik ook nooit gehad ook vroeger nooit.Mannen in boeken waren anders dan mannen in films.Want ja daar kon ik vroeger wèl verliefd op worden)

Maar toen kwam daar Colin Firth....Tja en toen werd het even iets heel anders.
Ik werd er niet verliefd op (misschien ook gezien mijn leeftijd)
Hoewel hij is "maar"8 jaar jonger dan ik ben...
Dus dat zou op deze leeftijd niet heel erg fout :oops: zijn..denk ik..of wel.. :?: :?:
nee ik werd er niet verliefd op..

Maar goed die man die heeft gewoon iets.
Hij is gewoon Mr.Darcy in welke film je hem verder nog ziet.Altijd zul je Mr.Darcy zien.
Vaak is het andersom.dan blijf je heel lang de acteur in zijn rol zien.
Maar hier is het juist andersom.Het is Mr.Darcy die een rol in een andere film speelt.En niet Colin Firth.
ik hoop dat ik nog een beetje te volgen ben... :?

En vanaf dat moment werd Colin Firth "Mr.Darcy"en verdwenen al mijn gefantaseerde Mr.Darcy's naar de achtergrond.

Dus verliefd op Mr.Darcy ben ik nooit geweest...`

èn ik vraag me af, zouden we wel op Mr.Darcy verliefd zijn geworden wanneer er nooit verfilmingen zouden zijn geweest? Want nu is daar toch wel die heel aantrekelijke Colin Firth

Maria ;)
bij de 2005 versie wanneer hij haar helpt met instappen als ze uit Netherfield vertrekken, iedereen is blij over Jane Bennet en Mr. Bingley zodat ze niet zien wat er gebeurd als hij helpt instappen.
Het gebeurt zo dat ze beide heren groet en ze wil instappen en dan oelt ze opeens zijn hand die haar ondersteund.
als hij snel wegloopt wordt er ingezoomd op zijn hand die hij strekt en daarna weer een vuist maakt.
In het boek wordt ik bij het gesprek met de Bigley's, mevrouw hurst en Mr. Darcy pas verlifd als ze lopen, echt droge tekst.
in de film van 2005 vanaf het moment dat hij de balzaal binnen komt lopen, lizzie aan kijkt en dan bedenkelijk voor zich kijkt, vanaf dat moment weet je eigenlijk genoeg haha. Heerlijk die norsigheid, maar zodra hij lizzie aan kijkt voel je de liefde! :D
om het verliefde hoofd van Colin Firth als Lizzy aan het zingen
Yep..precies hier:) In het begin is hij harstikke arrogant natuurlijk maar wij weten dat hij niet zo is. Maar stel je leefde in die tijd en kwam dan zo'n type tegen, ik zou het heel hard op een rennen hebben gezet. ( op een lady like manier natuurlijk..dat dan weer wel)

Maar dan duikt hij ook nog het water in en gaat hij zelfs lachen...zucht...dan wil je toch allemaal Elizabeth zijn.
Ik vind Colin Firth echt een super Darcy! Mijn favoriete moment is op Pemberley vlak nadat hij Lizzy tegen het lijf gelopen is na de duik in de vijver, zich daarna snel omkleed om met haar nog even door de tuin te lopen. Dat hij zo vriendelijk is tegen tante en oom en Lizzy een beetje beschaamd de verbaasde blik van haar tante opvangt.
Voor mij is er maar één Mr. Darcy en dat is Colin Firth. Ik werd echt verliefd op hem op het moment, dat Elisabeth vertrekt met Jane (na haar ziekte) vanaf Netherfield en Mr. Darcy kijkt uit het raam de koets na.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!