Dit forum gaat sluiten

Beste forumbezoekers, dit forum gaat sluiten. Lees er meer over in het Welkom-topic.

Hier kun je alles kwijt wat je kwijt wilt over Pride and Prejudice.
By 27AnnA72
@Jane: Wij van JA vinden JA geweldig. Hoop dat je m dan snapt!

En over het al dan niet mode woord zijnde Autisme, het is handig dat we er nu een naam voor hebben (voor echte personen dan, begin de stelling in het onderzoek steeds onzinniger te vinden). Maar omdat iedereen we wat van een autist in zich heeft, word iemand die net wat meer kenmerken laat zien zo bestempeld.
En het is maar een idee hoor: zou je bij het stellen van een diagnose niet een heel strikte 'lijn' moeten hebben? of bestaat die al?
By Jane
Ik snap em helemaal! ;)

Natuurlijk is daar een strakke lijn. Voor het tot een diagnose komt is er een uitgebreid diepgravend onderzoek geweest. Je kunt nooit zomaar lichtvaardig beweren dat iemand een autist is omdat je vindt dat het er op lijkt. Als leek kun je dat gewoon niet. Ik vind het zelfs al te ver gaan als je beweert dat iedereen iets van een autist in zich heeft. :?: Autisme heeft veel gezichten- ik geef er de voorkeur aan om ieder mens gewoon menselijk te noemen, met fouten en onvolkomenheden inbegrepen. Liever geen stickertjes.

Hier nog twee links:

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... -type.html

http://www.jkp.com/catalogue/book/9781843104995
By 27AnnA72
Jane schreef:Ik vind het zelfs al te ver gaan als je beweert dat iedereen iets van een autist in zich heeft. :?: Autisme heeft veel gezichten- ik geef er de voorkeur aan om ieder mens gewoon menselijk te noemen, met fouten en onvolkomenheden inbegrepen. Liever geen stickertjes.
Ik bedoelde meer dat als een persoon wat over autisme leest, hij/zij daar in 9 van de 10 gevallen wat van in zichzelf herkent terwijl dat natuurlijk helemaal niet waar hoeft te zijn. Dat geld denk ik voor alle gezichten van de menselijke geest(ADHD, ADD, Epilepsie, schizofrenie, etc.). Ik was daar idd wat te onduidelijk in.

Maar nu ik erover nadenk; waarom gaat dat dan te ver? Is het fout om te zeggen dat iedereen (in mindere of meerdere mate) een mengelmoes is van alle extremen, maar die bij de meeste mensen wat uitgebalanceerder zijn? Ik vind het iets van verhevenheid hebben als je niet kan toegeven dat je zo af en toe 'anders' doet dan de rest.

Ik wil niemand kwetsen, maar niemand is perfect. En soms denk je dingen waarvan je denk: 'hm, ben ik nu depressief?' In de meeste gevallen heb je gewoon een slechte dag.

Liefs
By Jane
Dit gaat even iets te ver voor dit topic, denk ik. Daarom heb ik je een PB gestuurd. :)
Artikel Sunday Times

Hahaha

Dit forum gaat sluiten

Aaah, jammer. Maar begrijpelijk. Veel plezier aan […]

Mrs Crocombe

Er staan mooi plaatjes in en in een aantal hoofdst[…]

Wij zijn bij episode 3 nu. Aangename , sfeervolle […]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!