EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

De JaneAusten.nl Leesclub leest eind 2013, begin 2014 Longbourn, het boek van Jo Baker.
By Frouckje
Het bal en het plotselinge vertrek...
By Frouckje
Wat was hoofdstuk 9 spannend! Ik had verwacht dat de confrontatie tussen James en Sarah nog wel even zou duren, dus ik was blij verrast dat ik nu al kon lezen waar ik op hoopte!
Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje snel vond gaan, de switch van gevoelens en aantrekkingskracht van Ptolemy naar James. Hoewel je het als lezer wel aan ziet komen, had ik toch verwacht dat Sarah een enorme openbaring zou krijgen in de stijl van Emma. Maar ja, dat is nou eenmaal een ander boek en een ander personage. ;)
By Karenlee
Froukje, he had het ergens anders over 'onwaarschijnlijkheden' in het boek. Het enige dat ik een beetje moeilijk vond om te slikken was hoe Sarah, na wat drank achter de kiezen te krijgen, drie mijl en en terug is gaan lopen in de holst van Froukje, he had het ergens anders over 'onwaarschijnlijkheden' in het boek. Het enige dat ik een beetje moeilijk vond om te slikken was hoe Sarah, na wat drank achter de kiezen te krijgen is in de holst van de nacht drie mijl gaan lopen over donkere velden naar Netherfield.

Jij vondt het ook een beetje "snelle switch" van gevoelens en aantrekkingskracht van Ptolemy naar James. Ikke niet, want "deep down" was dat aantrekkingkracht naar James er altijd geweest - zij wilde het gewoon (net als Elizabeth tegenover Darcy) niet toegeven omdat zij overtuigd was dat hij haar niets vond. Je hoeft alleen de omschrijvingen van Sarah's eerste kus met hun allebei te herlezen. Met Ptolemy, gaan haar gedachten alleen over hoe hij "somebody" is, en over het wereld waar hij vandaan komt en naar toe gaat - en als ze hem toelaat om haar te kussen, dat zij ook met hem mee zou kunnen gaan. Ze moet zichzelf zelf "vertellen: I want this, I know I want this. This is how you get from one world to the next". Met James is het geen kwestie van "toelaten" - ZIJ pakt HEM, en hoe zij die kus voelt en evenaart is als dag en nacht met die van Ptolemy :inlove:.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!