EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

De JaneAusten.nl Leesclub leest eind 2013, begin 2014 Longbourn, het boek van Jo Baker.
By Frouckje
De aanloop naar het Netherfield Ball.
By Karenlee
Leuk hoe ze de 'shoe-roses' daarin heeft gewerkt, en dat Sarah degene was die door de stromende regen moest om ze te halen. En in de confrontatie die ze daarna met James heeft, bespeur ik een soort weerspeigeling met de relaties die Elizabeth in de eerste instantie heeft met Darcy en Wickham. Sarah 'mocht' James helemaal niet in de eerste instantie puur en alleen vanwege bepaalde gedrag dat hij tegenover haar toont. En ze mag Ptolemy meteen wel omdat hij zo knap, gracieus en hoffelijk is tegen haar. En als zij een beetje scherp tegen James reageert (net als Elizabeth deed tijdens het dansen met Darcy) alls James zegt dat ze hem de shoe roses had moeten laten halen, komt hij terug met, "I meant no harm by it. I would not deprive you of any pleasure" ("I would by no means suspend any pleasure of yours"). En als hij daarna over het gesprek nadenkt, zijn zijn gedachten - denk ik - hetzelfde soort dat door de hoofd van Darcy spookte als hij langzaam beseft wat voor vlees hij in kuip heeft met Elizabeth: "She had rounded on him, sparking, self-possessed, glinting steel... She wanted nothing from him. She brushed him aside like a fly. He found this quite delightful".

Zou Baker dit "weerspiegeling" met opzet hebben ingewerkt? Ik denk het wel. Weet nog de eerste keer dat ik het boek las dat ik me op dit moment begon af te vragen of Ptolemy ook zo'n schurk zou blijken als Wickham (zeg natuurlijk nu lekker niets daarover...).
By rosa
Ja, ik denk ook wel dat het met opzet is.
Ongeveer op het moment dat Ptolmey over Sarah praat als Pretty chick, ga je denken dat hij " de Wiloughby" is en James "de Darcy"

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!