EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

De JaneAusten.nl Leesclub leest eind 2013, begin 2014 Longbourn, het boek van Jo Baker.
By Karenlee
Echt veel dingen om leuk te vinden...
Hoe elke hoofdstuk begint met een kort, toepasselijke quote van P&P
Het korte 'blik' dat we van de Bennet zusjes krijgen door de ogen van Sarah, als ze nadenkt over wat verschillende typen ze zijn - niets dat we niet al weten, maar ze klinken op een of ander manier.... net ietsje anders.
Dat die James het leven van Sarah (en Polly) meteen een stuk makkelijker maakt.
Het omschrijving van de dressing room van Mrs Bennet - als de rommelige nest van een kleine ekster die niets weg kan gooien of verandert wilt hebben. Ze komt ook over als een iets 'zwaker' en meer zielig vrouw dan in het boek.
Hoe aardig die Mrs Hill eigenlijk is. Ze voelt echt mee met arme Mrs Bennet.
Was ook blij om achter te komen dat dat vieze 'souse' kennelijk alleen maar gereserveerd is voor de drukke wasdag (waarschijnlijk om dat het snel en handig is?) en dat Mrs Hill zorgt dat de bediende ook best goed en lekker (al is het vast meer simpel dan wat 'upstairs' geserveerd wordt) te eten krijgen.
Het sparen tussen James en Sarah... al lijken elkaar helemaal niet te snappen, het geeft al aan dat het toch waarschijnlijk goed gaat komen ;)!
En nog een keer - hoe mooi en treffend Jo Baker weet dingen te omschrijven: "The ham, swaddled like a baby in its cotton wraps, was heavy and cold in her arms."

De hoofdstukken vliegen echt voorbij...
By Frouckje
Ben het helemaal met je eens, Karen. Je vliegt zo door de hoofdstukken heen en de manier waarop Jo de kleinste gebeurtenissen heeft verwoord zodat je je er een heel gedetailleerd beeld van kunt vormen is echt heerlijk!

Het beeld van Mrs. B. is inderdaad iets anders. Waar ik ook nooit zo bewust over heb nagedacht vanuit haar oogpunt, is het volgende: 'She had not provided the necessary heir, and this was a desperate disappointment.' Zou de relatie tussen haar en Mr. B. anders zijn geweest als ze wel een zoon hadden gekregen? Ze zou misschien wat minder hysterisch hebben hoeven doen. Ik vind het zo vreselijk dat de vrouwen de schuld kregen van het geslacht van de baby en het dus ook echt als falen zagen als er weer een meisje uitkwam.

Natuurlijk voel je nu al aan dat er iets zal gaan gebeuren tussen Sarah en James. Ergens denk ik dat James nog best eens het buitenechtelijke kind van Mr. B. en Mrs. Hill zou kunnen zijn... ;) Ben heel benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat!

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!