Lady_Susan schreef:Heeft iemand van het forum hier een patroon voor een Regency daydress liggen die we mogen lenen? Dat zou al een hoop schelen. Met het kopen van een patroon online weet ik namelijk niet hoe je het patroon het beste op papier kunt krijgen.
Wist je dat ze patronen in de website winkel hier hebben? Als je ze bestelt, heb je ze binnen een paar dagen in huis. Ik zelf heb de Sense & Sensibility patroon, en het is een best makkelijke als je niet te veel ervaring hebt. Ik zou het aan je willen lenen, maar dat ding is ondertussen zo "op" dat hij nauwelijks te traceren valt. Mocht je die wel gebruiken, 2 dingen waar je op je alert op moet zijn: de hals is (IMO) echt heel erg hoog. Komt tot net onder het begin van je nek. Als je een iets 'eleganter' uitstraling wilt, zou ik het zeker met een eental cm's verlagen. Ik zou iets meer speling inbouwen in het omvang van de mouw - zowel waar het aan het lijfte vastgeezet wordt als bij de bovenarm. Iedereen heeft een probleem met iets te krappe mouwen bij dat patroon.
John - ik zou het erg leuken vinden om elkaar daar te treffem/ We zouden kunnen proberen samen te promenaden, en/of daarna samen ergens lunchen. Zullen we kijken of we ergens leuks kunnen reserveren? Winog meer zou willen meedoen?