EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Lady_Susan schreef:Heeft iemand van het forum hier een patroon voor een Regency daydress liggen die we mogen lenen? Dat zou al een hoop schelen. Met het kopen van een patroon online weet ik namelijk niet hoe je het patroon het beste op papier kunt krijgen.
Wist je dat ze patronen in de website winkel hier hebben? Als je ze bestelt, heb je ze binnen een paar dagen in huis. Ik zelf heb de Sense & Sensibility patroon, en het is een best makkelijke als je niet te veel ervaring hebt. Ik zou het aan je willen lenen, maar dat ding is ondertussen zo "op" dat hij nauwelijks te traceren valt. Mocht je die wel gebruiken, 2 dingen waar je op je alert op moet zijn: de hals is (IMO) echt heel erg hoog. Komt tot net onder het begin van je nek. Als je een iets 'eleganter' uitstraling wilt, zou ik het zeker met een eental cm's verlagen. Ik zou iets meer speling inbouwen in het omvang van de mouw - zowel waar het aan het lijfte vastgeezet wordt als bij de bovenarm. Iedereen heeft een probleem met iets te krappe mouwen bij dat patroon.

John - ik zou het erg leuken vinden om elkaar daar te treffem/ We zouden kunnen proberen samen te promenaden, en/of daarna samen ergens lunchen. Zullen we kijken of we ergens leuks kunnen reserveren? Winog meer zou willen meedoen?
Karenlee schreef: John - ik zou het erg leuken vinden om elkaar daar te treffen/ We zouden kunnen proberen samen te promenaden, en/of daarna samen ergens lunchen. Zullen we kijken of we ergens leuks kunnen reserveren? Wie nog meer zou willen meedoen?
Ja! Lijkt mij ook een goed idee, Karen! Ook die lunch! Zou de Pump Room nog plaats hebben? :?:
Zouden jullie ook de dag erna mee naar Lacock willen en daar een foto met aanwezige TMS leden maken? :nod:
@ Karenlee: Het patroon dat je hier kan kopen in de webwinkel, is dat een online patroon of krijg je hem met de post? Ik heb inmiddels iemand gevonden die ervaren is met het maken van kostuums. Ze gaat echter nog op vakantie voor we naar Engeland gaan, dus veel tijd hebben we niet. En moeten we ook letten op de omvang van de buste, bij dit patroon? De jurk moet niet te strak zitten.

Ik zou het ook erg leuk vinden om jullie te treffen in Bath. Ik hoor het wel of we gezamenlijk een Luncheon doen, de 13de september of een andere dag.
:tmi: Ja, je moet jouw maten opnemen en - aan de hand daarvan - zie je op het patroon wat de maat is die je uit moet knippen. John, het is helaas niet mogeljik om te reserveren bij de Pump Room na de Promenade. De enige keer dat wij dat hebben mogen doen was vanwege het feit dat we een uitzonderlijke grote groep hadden (20+ meen ik te herinneren). Maar er zijn andere leuke restauranten in de buurt waar je wel kan reserveren. Is altijd erg leuk om Lacock te bezoeken - en ik moet nog steeds over de P&P 1995 brug net buiten het dorp lopen - maar het hangt af van hoe laat jullie gaan. Odette en ik hebben festival kaartjes voor het een en ander die dag. Moet thuis opzoeken op wat voor tijdstippen we al bezet zijn, en zal dat laten weten.
Karenlee schreef:John, het is helaas niet mogeljik om te reserveren bij de Pump Room na de Promenade. De enige keer dat wij dat hebben mogen doen was vanwege het feit dat we een uitzonderlijke grote groep hadden (20+ meen ik te herinneren). Maar er zijn andere leuke restaurants in de buurt waar je wel kan reserveren.
Met elkaar lunchen is sowieso erg leuk, al denk ik wel dat we die lunchroom waar we met de Jane Austen Tours zaten een 'no go' is. Weetje nog? Dat smalle zaakje waar je nergens rustig kon zitten zonder dat personeel zich langs de gasten moest wurmen? :tmi:
Karenlee schreef:Is altijd erg leuk om Lacock te bezoeken - en ik moet nog steeds over de P&P 1995 brug net buiten het dorp lopen - maar het hangt af van hoe laat jullie gaan. Odette en ik hebben festival kaartjes voor het een en ander die dag. Moet thuis opzoeken op wat voor tijdstippen we al bezet zijn, en zal dat laten weten.
Nou, kijk maar even... wij hebben die zondagmorgen geen activiteiten gepland om in dagkleding naar Lacock te gaan. Er kunnen sowieso twee mensen mee in de auto. Als er meer zijn, misschien dat we dan een minibus kunnen organiseren.
Ik was ook ab-so-LUUT niet van plan om maar ooit terug te gaan naar die tour lunchroom. Here, an Italian restaurant, very close to the Roman Baths, that is EXTREMELY highly recommended. They take reservations for parties up to 10. And it's in a 'werfkelder' - just like on the gracht in Utrecht.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!