EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

By Alfred
Aardig wat ingredienten ja, dat was mij al eerder opgevallen. Ik zal het recept eens ontleden en kijken of er gekke dingen bij zitten. Suet bijvoorbeeld. Wat gebruik jij daarvoor?
By Jane
Suet is eigenlijk zoiets als reuzel- wat overblijft van spek bakken - maar je kunt volgens mij ook roomboter gebruiken. Of je hem dan nog steeds zo lang kunt bewaren weet ik niet - frituurvet (die witte blokken) lijkt me geen optie maar ik heb hier verder geen verstand van.

Misschien kun je hier wat mee?
http://www.smulweb.nl/artikelen/99394/Reuzel
By Maria
Reuzel en kaantjes....mijn moeder maakte dat vroeger vaak in de winter.
Door de reuzel deed ze dan vaak stroop ( stroopje vet ) en dat gebruikte je dan als broodbeleg.
En kaantjes...ohhhhhh...lekker met zout en dan zo opknabbelen.

Jeugdherinneringen.... :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
By Jane
Mijn oma ook! Heerlijk!
By Alfred
Jane schreef:Suet is eigenlijk zoiets als reuzel- wat overblijft van spek bakken - maar je kunt volgens mij ook roomboter gebruiken. Of je hem dan nog steeds zo lang kunt bewaren weet ik niet - frituurvet (die witte blokken) lijkt me geen optie maar ik heb hier verder geen verstand van.

Misschien kun je hier wat mee?
http://www.smulweb.nl/artikelen/99394/Reuzel
Roomboter klinkt wat smakelijker dan reuzel ;) Dat is een goede optie, dank! Ik zal eens kijken of er recepten zijn met roomboter, om een indicatie te krijgen van de houdbaarheid. Er wordt in het recept gesuggereerd om een vegetarisch alternatief te gebruiken. Zal wel kijken. Niet zo eenvoudig als een appeltaart bakken...
By Maria
Alfred,reuzel is eigenlijk een vrij smaakloos iets.
Ik er verder totaal geen verstand van hoe je een christmaspudding moet maken.
Máár ik eet ze wel ieder jaar met kerst.Speciaal door iemand meegebracht vanuit Engeland.
En ik persoonlijk denk dat reuzel beter in de totaalsmaak past.

Maar wie ben ik.... :tmi: :tmi: :tmi: Ja inderdaad die..... :P :P ;)

Afbeelding Afbeelding

Ik ga denk ik dit jaar maar eens zelf een christmaspudding maken....Daar ligt een wonderschone uitdaging :tmi:
By Alfred
Maria schreef:Alfred,reuzel is eigenlijk een vrij smaakloos iets.
Máár ik eet ze wel ieder jaar met kerst.Speciaal door iemand meegebracht vanuit Engeland.

Ik ga denk ik dit jaar maar eens zelf een christmaspudding maken....Daar ligt een wonderschone uitdaging :tmi:
Het is meer het idee, ik hou niet van zoveel vet. Ook roomboter gaat voor mij te ver. Aan de andere kant moet de pudding wel zo authentiek mogelijk zijn.

Daar ligt zeker een uitdaging! Zet 'm op! 8)
By Maria
Alfred schreef:
Maria schreef:Alfred,reuzel is eigenlijk een vrij smaakloos iets.

Het is meer het idee, ik hou niet van zoveel vet. Ook roomboter gaat voor mij te ver. Aan de andere kant moet de pudding wel zo authentiek mogelijk zijn.

ik stuur je er wel een als kerstkadootje... :lol: :rofl:
By Hetty
Alfred schreef:

Dat is zeker .... Ik heb het ooit eens gedaan, zeker 25 jaar geleden!
Het was op zich al een crime om alle ingrediënten te pakken te krijgen. Zo stond er in mijn recept "kalfsniervet". Dat heb ik toen via een slager, die nog zelf slacht, kunnen kopen.
En je moet al 6 weken van te voren beginnen met alle spullen bij elkaar te doen, en veel roeren. en als 'het' zover is heel lang in de over koken in een schaal met een flinke laag water, dat je dan weer goed in de gaten moet houden dat het niet verdampt.
En dan moet de pudding in een doek nog een poos blijven liggen > controleren dat 'het weer' niet komt in die doek dus ook in de 'pudding' .....

Ik heb het nooit meer gedaan. Te meer dat het resultaat best wel lekker was, maar niet op woog tegen alle tijd en energie die je erin stopt.

Groetjes Hetty
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!