EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

By Henk
Karenlee schreef: 08 feb 2010 17:48 Er zijn bepaalde dingen die ik erg lekker vind van de Engelse keuken (vooral hun toetjes), maar mijn man is er helemaal niet over te spreken. Yorkshire Pudding vindt hij een van de meest smakeloze dingen die hij ooit gegeten heeft.
Mijn reactie op dit bericht van negen jaar geleden...tijd vliegt !

Yorkshire Pudding...
We hebben al een tijdje een veel betere oven dan die we hadden toen ik iets postte waar op gereageerd werd.
Deze oven doet alles precies goed !

In onze begintijd , na 1982, hadden we een heel eenvoudig hetelucht -grill oventje die ook redelijk werkte, en we woonden in Amsterdam met goede slagers in de buurt die echt goede rosbief hadden. Twee factoren die helpen bij het bereiden van een lekkere Yorkshire-Pudding.
Het Grote Vleesboek van Wina Born was ons kookboek waar we veel aan hadden , nog een factor. We hebben het nog.

In dat Grote Vleesboek van 1980 claimt ze de meest klassieke manier te hebben om Yorkshie Pudding te maken, een manier de we nooit ergens gezien hebben bij de Britse TV-koks of Engelse kooksites.
Die bakken het deeg apart in een loeihete vorm in de oven , apart van het vlees.
Het gebakken vkees en gravy worden daarbij gegeven.
Die manier , zoals we dat meerdere keren in Engeland gegeten hebben, zijn wij niet zo kapot van.
Het vlees en de gravy maken het lekker, maar aan de puddings zit niet zo veel smaak .

Wina Born doet het met sodabrood-deeg. Dat wordt in een bakvorm onder het vlees gezet terwijl het geroosterd wordt
De sappen die uit het vlees druipen vallen in het deeg terwijl het rijst.
Als het "brood" klaar is zie je dat er duidelijk doorheen zitten , en je proeft het ook !
Als daar dan nog een echte gravy over heen gaat is het echt lekker !

We gaan het een keer proberen weer
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!