EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over onze vakanties, met veel goede reistips!
By Merdyff
Ik ben deze zomer in Bath geweest. Erg leuke stad, veel te zien en alles op wandelafstand. Even denken wat we allemaal gedaan hebben. Jane Austen Centre, Roman Baths (heel mooi 's avonds), Sally Lunn's (daar hebben we tea gedronken, je waant je er echt terug in de tijd) en de Assembly Rooms (waar onder andere de scènes van het concert in Persuasion2007 zijn opgenomen) met het Fashion Museum (waar je je in een corset en hoepelrok kan wurmen). Dat is het zowat voor dingen waar we echt binnen zijn geweest, verder natuurlijk Pulteney Bridge, the Royal Crescent, Queen's Square, the Circus,... Ik heb een hoop foto's, maar niet op deze computer.

Wat ik persoonlijk een echte aanrader vind voor wie naar Bath gaat - heeft wel niets met Jane Austen te maken - is de Bizarre Bath tour. Kan je geloof ik elke avond doen en is een rondleiding door Bath met als slogan: Hysterical rather than historical. Het duurt geloof ik ongeveer anderhalf uur, misschien twee, de avond dat wij het deden, wat het zo aan het gieten dat iedereen binnen de vijf minuten drijfnat was, maar het was het absoluut waard.
By patricia
Ik ga in de zomer { helaas niet in september als er een Jane Austenfestival is} voor het eerst naar Bath.
samen met een vriendin. We hebben er veel zin in , anders gingen we altijd naar Schotland en Ierland.Maar nu kwam ik deze site tegen en omdat we toch al fan zijn van Jane Austen hebben we onze plannen gewijzigd.
Vliegtuig en hotel is al geregeld {je kan niet vroeg genoeg zijn :) }
Maar nu vroeg ik me af of er in Bath ook jurken te koop zijn in de Jane Austen style?

groetjes patricia
By RegencyGentleman
patricia schreef:Ik ga in de zomer { helaas niet in september als er een Jane Austenfestival is} voor het eerst naar Bath.
samen met een vriendin. We hebben er veel zin in , anders gingen we altijd naar Schotland en Ierland.Maar nu kwam ik deze site tegen en omdat we toch al fan zijn van Jane Austen hebben we onze plannen gewijzigd.
Vliegtuig en hotel is al geregeld {je kan niet vroeg genoeg zijn :) }
Maar nu vroeg ik me af of er in Bath ook jurken te koop zijn in de Jane Austen style?

groetjes patricia
Hoi Patricia,

Wat leuk dat je naar Bath gaat. Het is echt een geweldige stad.
Voor costume jewellery (echt hele mooie) kun je het beste naar Not Cartier's in the Guild Hall Market http://www.bathguildhallmarket.co.uk/
Voor kleding is Farthingale een goede optie http://www.farthingalecostumes.com/. Maar er zijn er meer...
Vergeet ook niet de Antique Centre te bezoeken!

Groetjes,
john.
By patricia
Dank je wel voor de tips John, die komen ook op het "te zien/te doen"lijstje. :)
By Bellawex
Hallo
Dit jaar ga ik naar Bath en naar de omliggende gebieden op reis. Zijn er belangrijke dingen die ik niet mag missen of andere tips? Ik wil zoveel mogelijk uit de reis halen dus doe ik even beroep op jullie vakkennis! :)
Laatst gewijzigd door Bellawex op 02 apr 2013 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
By RegencyGentleman
Bellawex schreef:Hallo
Dit jaar ga ik naar Dath en naar de omliggende gebieden op reis. Zijn er belangrijke dingen die ik niet mag missen of andere tips? Ik wil zoveel mogelijk uit de reis halen dus doe ik even beroep op jullie vakkennis! :)
Well, my dear, Bath... hmmm, let's see.... *stretches his fingers*

What are the "must sees" in Bath?
The Jane Austen Centre (ofcourse a MUST see for every Janeite!)
Places where Jane Austen and relatives used to ive:
- 4, Sydney Place
- 25, Gay Street
The Antique Centre in Bartlett Street
The Roman Baths
The Pump Room
The Assembly Rooms
The Guild Hall (AND especially The Guild Hall Market!)
The Royal Crescent and The Circus.
The Building of Bath Museum
The Georgian TownHouse at 1, Royal Crescent.
The Fashion Museum
The Holborne Museum
The Bath Cathedral
For fun, try the Sally Lun buns

What are "must sees" in the vicinity?
Stourhead
Dyrham park
The Town of Lacock (Meryton in Pride and Prejdice and Highbury in Emma)
Cheddar Gorge (beautiful caves) - a bit of a tourist trap but nonetheless very nice to see
Bowood House
Winchester Cathedral

Will this suffice madam? :lol:
By Bellawex
Bedankt! :D

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!