EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over onze vakanties, met veel goede reistips!
By Henk
Foto's:

Er zijn al een paar foto-topics, zoals de persoonlijke foto's en off-topic foto's.
Maar ik mis nog een topic voor foto's van landschappen en steden in de UK en Ierland.
Vandaar dit topic. Als het toch dubbel is, hoor ik het wel.
Indien in dit topic foto's van landschappen en steden met hier bekende personen er op geplaatst worden, hoort het misschien meer in het afgesloten Pump room ?

Eigenlijk start ik dit topic voor eigen fotos, maar ik begin met een uitzondering.
Er zijn ontzettend veel fotos te vinden natuurlijk op Internet, met Ierland of Groot Brittanie als thema.

Ik had vorig jaar wat fotos nodig voor een fanfic-project in een ander forum.
Al googlelend kwam ik op de Calaido-site terecht.

Een site van Madeleine Weber.
Zij is een Duitse, professionele fotografe die al jaren in Ierland woont.

Heel vriendelijk kreeg ik toestemming van haar om enkele fotos van haar te mogen gebruiken.
Want: ze zijn e r g m o o i !
ZIn om een virtuele reis door het weidse Ierland te maken ?
Lichten uit doen, en klikken maar !

ps: Ik ben een paar keer met een Nederlandse titel begonnen voor dit topic; het lukte niet...
By Henk
Yorkshire Moors, september 2007

Afbeelding

Afbeelding

York, The Shambles
Afbeelding

Whitby Arguments Yard.
Afbeelding

Whitbey harbour.
Afbeelding

Helmsley
Afbeelding

Any news ?
Scarborough newsstand.

Afbeelding
Oh, die beelden roepen goede herinneringen op, Henk. Mijn man en ik hebben een aantal jaren geleden de Cleveland Way in Yorkshire gelopen. Dat ging ook over de moors (met de heide in volle bloei - prachtig) en langs Helmsley (ben zelfs in dat schattige winkel geweest), Whitby, Scarborough en meer. Mijn favoriete plek was eigenlijk Robin Hood's Bay - ben jij daar ook geweest?
By Odette
Hoi Henk,

mooie foto´s van Yorkshire. Ik was vorig jaar zomer een week in Whitby en ben toen ook naar Scarborough, Helmsley, Robin Hood´s Bay, Fountains Abbey en als hoogtepunt het huis van the Brontës in Haworth geweest. Ik vond Whitby erg gezellig, echt een aanrader.
By Henk
Regen zal ons nooit afschrikken, maar deze week in september 2007 hebben we er erg veel van gehad. Maar laten we niet te hard klagen.
Dit was het jaar dat er veel overstromingen waren in heel Noord Engeland. In het Chinese restaurant in Pickering:" We hadden net, ( in Juni), de laatste gasten uitgelaten om 's avonds 11.00 uur. We gingen naar boven, hoorden lawaai beneden, en de tafels en stoelen dreven al door de zaak".
Ze waren net weer open, eind september.

We hadden een cottage gehuurd op loopafstand van het centrum van Pickering.
Een beetje donker vanwege weinig ramen, maar erg ruim,schoon en comfortabel.

Bij de receptie stond een kast met DVD's die gratis te lenen waren.
P&P 2005 stond er ook tussen, die heb ik zelf twee keer op mijn laptop bekeken, terwijl mijn vrouw TV keek.

En toch was het een heerlijke week :)

Robin Hood Bay.
Afbeelding

Afbeelding

Scarborough Cliff.
Afbeelding

Whitby beach.
Afbeelding

Stoomtrein North Yorkshire Moors Railway, welke in Pickering begint. ( Harry Potter !)
We hebben niet zelf met deze trein gereisd.

Afbeelding
Ha, Scarborough Castle was mijn eerste re-enactment evenement ooit, in 1992 stonden we met tentjes bovenopdie cliff, naast het kasteel....
tevens nog een paar foto's van onze vakantie in Schotland...
Bijlagen
Afbeelding2.jpg
Afbeelding2.jpg (373.85 KiB) 412 keer bekeken
Afbeelding1.jpg
Afbeelding1.jpg (387.19 KiB) 412 keer bekeken
Heb afgelopen zomer een rondreis door Ierland gemaakt samen met een vriendin. Ben er helemaal verliefd geworden. :inlove:
Afbeelding
Afbeelding
Henk schreef:Stoomtrein North Yorkshire Moors Railway, welke in Pickering begint. ( Harry Potter !) We hebben niet zelf met deze trein gereisd.
Ikke wel :)! Wij zijn ingestapt in Pickering en uitgestapt in Goathland, het station dat dient als Hogwarts station in de films. Ben altijd een grote Potterfan geweest, en het was wel grappig toen we Goathland begon te naderen. Gerard draaide zich naar me toe en zei bloedserieus, "We zijn er bijna hoor. Hoef jij je gewaad niet aan te trekken?" :D Vanuit Goathland hebben we een heel mooie wandelroute naar beneden gevolgd terug naar Pickering. Echt een leuke dag.

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!