EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over onze vakanties, met veel goede reistips!
By Miss Mary
Ik ben terug van een supervakantie in Griekenland. Ik logeerde bij een Griekse vriendin van mij en heb het paasfeest daar mee mogen maken. Heel bijzonder allemaal. En ooooh wat was het heerlijk weer! Zon, zon en nog meer zon! :inlove: :inlove: :inlove: Om jullie een idee te geven, een paar foto´s:

Afbeelding

Afbeelding
By rosa
Wat heerlijk dat het zo leuk was!!!
By Jane
Jij ziet er gelukkig uit! en ontspannen! Fijn dat je een leuke vakantie had!
By Henk
Terug van Terug...
Eindelijk weer eens terug geweest in The Yorkshire Dales, na 17 jaar.
Tussendoor zijn we in andere delen van Engeland en Schotland geweest, maar voordat je het weet ben je zo 17 jaar verder, terwijl we tegen iedereen altijd lopen te vertellen dat het ons favoriete gedeelte is.
Dat is het nog steeds.

The Yorkshire Dales is nooit een rijk gebied geweest voor de meesten, maar de onthaaste sfeer is weldadig.
Er zijn de hoogtepunten, die je wilt zien, maar er gaat niets boven een "homemade soup and a delicious sandwich " in een tearoom waar de locals binnenkomen met een "Aya!", een krantje pakken, lekker eten en babbelen, en weer verder gaan met hun dag.

Maar toch was er een hoogtepunt, aan het einde van de reis gisteren, toen we nog een paar uur door konden brengen in York, op weg naar Hull.
Als slagroom op het toetje, letterlijk:
We hebben gelunched by Betty's, een van Engeland's beste lunchrooms, met een cake toe.
Er stonden bij aankomst maar een paar mensen voor ons te wachen "to be seated", toen we een uur later weggingen stond de rij al weer tot buiten.

Geen foto's genomen in Betty's, dat is "not done" :)

Maar ook een stukje Lake District , Windermere:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

News-agents prefer "Windows"

Afbeelding

The Dales rondom Kirkby Lonsdale:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
By Karenlee
Zo idyllisch! Heb een keer een heerlijk wandelvakantie gedaan in Yorkshire - maar in de Yorkshire Moors - iets anders, denk ik, dan waar jij geweest bent. De route heette The Cleveland Way, en het was prachtig. Tijdens het onderdeel die over de moors zelf ging was de heide toen volop in bloei, en de stuk langs de kust was adembenemend - vooral het stuk tussen Staithes en Scarborough.
By Henk
De Yorkshire Moors zijn iets desolater dan de Yorkshire Dales vinden wij, maar heeft evengoed een heel eigen sfeer.
De kustlijn is inderdaad prachtig.
Er is zo veel te ontdekken.

In Kirkby Lonsdale is een chocolade-winkel The Enchanted Chocolate Mine genaamd.
J. M. Barrie, de schrijver van Peter Pan, kwam veel in Kirkby Lonsdale, hij was bevriend met de dominee daar.
De karakters in Peter Pan, zoals Wendy bijvoorbeeld, heeft hij gebaseerd op de kinderen van de dominee.
In de chocolade-winkel is een "chocolade-mijn" te bezoeken in de kelder.
Want "iedereen weet dat chocolade in deze mijn gedolven wordt door de fairies".
Peter Pan komt nog vaak langs, want hij is gek op chocolade...

( Tinker Bell is gedeeltelijk gebaseerd op een van de kinderen, maar de verschijning gaat veel verder terug in de mythology, waarin een meisjes-figuur soms gezien werd, zwevend over de heuvels, vaak in de duisternis. Disney heeft daar ook gebruik van gemaakt )

Prachtig hoe rond kleine lokale verhalen legendes ontstaan, die doorlopen in het heden.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!