EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Alles over onze vakanties, met veel goede reistips!

Welke stad is de leukste volgens jou

Parijs
1
14%
London
3
43%
Allebei
2
29%
Ik houd niet van grote steden, allebei niet
1
14%
By Henk
Eigenlijk net zoiets als de vraag of honden of katten leuker zijn.
De fans en anti-fans van beide dierlijke huisvrienden zullen het uiteindelijk nooit eens worden.

De Huffington Post heeft 20 redenen om London te verkiezen boven Parijs.

Durf je een keus te maken ?
By Henk
Een keuze maken hoort bij volwassen worden.
In London ben ik ooit volwassen geworden, dus heb ik London gekozen.

Honden zijn erg leuke dieren, ik zal ze altijd aaien als dat mag van het baasje of van het dier zelf.
Thuis hebben we een kat.

Zo ongeveer ligt onze voorkeur ook betreffende de keuze tussen London of Parijs.

Ik kwam in mijn treintijd vaak in Parijs, maar niet langer dan een uur of 4 om te verpozen.
We hebben er een aantal vakanties doorgebracht.
Voor London ligt dat anders.

Zomaar een paar persoonlijke redenen:
In London heb ik aardig wat gefietst, in Parijs nooit.
In London ben ik ooit heel verliefd geweest, in Parijs nooit.
In London ben ik een paar keer heel erg dronken geweest, in Parijs nooit.
In London heb de allerlekkerste croissants ooit gegeten, en de allerlekkerste uiensoep...

We zijn er jaren niet geweest, de landelijke gebieden verkiezend boven de grote stad.
Maar toevallig krijgen we de laatste tijd heimwee naar London.
Met Parijs heb ik dat nooit...
Laatst gewijzigd door Henk op 03 feb 2014 04:30, 1 keer totaal gewijzigd.
By Hetty
daar kan ik niets over zeggen ... In Londen ben ik nog nooit geweest en maar 1x in Parijs > Vreselijk druk. Hoewel. Toen ik er 's morgens om 6 uur een rondje liep was het heerlijk rustig!

Gisteren was ik in Utrecht. Om half 10 was het daar prima, maar toen ik om 5 uur terug liep naar huis was het afschuwelijk druk!!!

Je merkt het al ... Ik hou niet van grote steden, ondanks al het moois dat er te zien is!
By Karenlee
Ik hou ontzettend van ongerepte natuur. Het is niet voor niets dat Gerard en ik al jaren lang-afstand wandelvakanties doen. Maar ik hou ook van groot, bruisende steden. Ben ondertussen best vaak in zowel Parijs (5-6x) als London (+10 keer - kan het niet meer bijhouden want ging ook vroeger voor mijn werk), maar ben op allebei de steden nog niet uitgekeken.
By Maria
London daar kies ik voor.

Ik ben 2 keer in Parijs geweest maar het is absoluut niet "mijn"stad.
Ik voel mij er niet prettig, niet op mijn gemak. Het geeft mij geen rust.Ben er ook altijd ( nou ja altijd klinkt alsof ik er wekelijks kom :lol: )op mijn hoede

London geeft mij ondanks de drukte wel rust.Ben er nu 7 keer geweest. En ga altijd met tegenzin weer naar huis.
By Jane
Dat klopt, Maria! London voelt 'veiliger' en lijkt rustiger dan Parijs. Parijs is heel erg druk en je moet er inderdaad op je hoede zijn. Maar Parijs leeft! Ik kan uren rondzwerven langs de Seine, bij de boekenstalletjes! Het Quartier Latin en dn vooral de historie die erachter zit fascineert mij. De Trocadero, le jardin de Luxembourg, de straatartiesten en eigenlijk gewoon dat heerlijke bruisende, opwindende gevoel in Parijs te zijn! Parijs vind ik heel bijzonder en ik kwam er graag! Maar London is ook mooi, maar daar heb ik minder mee! Ik heb meer met Bath!
By Diewertje
Henk schreef:Een keuze maken hoort bij volwassen worden.
Dan ben ik nog lang niet volwassen :lol: . Vorig jaar wilden we een stedentrip doen in Europa, maar konden niet kiezen tussen Londen en Parijs. Dus toen zijn we eerst een paar dagen naar Parijs gegaan en vandaar met de trein door naar Londen!

Parijs vind ik erg mooi, fotogenieker dan Londen, maar na 3 dagen was ik de Fransen wel zat ;-). Daar hoef ik ook de komende 10 jaar niet per se naar terug. In Londen daarentegen waren we na 4 dagen nog niet uitgekeken en voelden we ons ook veel meer thuis. Daar zou ik zo weer naar terug gaan! Londen dus!
By Maria
Ik vind kiezen tussen vlees of vis al moeilijk. :lol: Dus dan ben ik nog lang niet volwassen.

Maar London dat is echt mijn keuze.Parijs daar zal ik ook nooit meer naar terug gaan.Ik vind ook de Engelse mensen veel aardiger/sympatiekerZe zijn ook veel chauvinistischer in gesteld.En daar hou ik al helemaal niet van.En ondanks de drukte in London is het er op een bepaalde manier ook weer rustig. En je krijgt ook altijd direct contact. De mensen hebben altijd wel zin en tijd voor een gesprek.Ze nodigen je zelfs thuis om iets te eten of te drinken Terwijl de Fransen niet eens de tijd voor je willen nemen.dus
London is the place for :inlove: :inlove:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!