EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
Ik had het er vanavond nog over met een vriendin die het een erg goed boek vond.

Ik heb op aanraden van Diewertje The garden of lost and found van Harriet Evans gelezen, ik was meteen verslaafd en vond het een geweldig boek.
Afgelopen week heb ik een losse draad gelezen van Tracy Chevalier. Dit boek speelt zich deels af in de kathedraal van Winchester, waar Jane Austen begraven ligt, al gaat het boek er niet over.
Violet is 38 jaar, ongehuwd en wordt in de jaren ‘30 van de vorige eeuw als een overtollige vrouw beschouwd omdat er 2 miljoen minder mannen zijn. Ze gaat (kniel) kussen borduren die gebruikt worden in de kathedraal van Winchester. Ook komt zijdelings het klokkenluiden aan bod. Maar het draait ook om de positie van vrouwen in de tijd, die geacht werden te trouwen en kinderen te baren. Vrouwen die ongehuwd waren of afweken van de heersende normen hoorden er niet bij.
Een prachtig boek, vind ik.
Ik heb laatst “Wakenhyrst” gelezen van Michelle Paver. Ik vond het een erg goed boek, mooi maar ook beklemmend geschreven waardoor je je helemaal in die tijd en in dat huis bij het veengebied waant.

Afbeelding

Nu bezig in “Wolf hall” van Hilary Mantel. Ik moet nog even wennen aan de schrijfstijl en ik heb de neiging om snel vast te lopen in wat moeilijkere boeken, maar ben vastberaden om door te zetten 😉
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!