EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
Heb ik inderdaad gelezen. Mooi om te lezen maar het gaat alleen over de 'Amazons' en hun rol in het dorp. De TV serie is gebaseerd op meer dan alleen Cranford maar ook op andere novellas die zich in Cranford afspelen.
Momenteel lees ik Het Vogelhuis van Eva Meijer, over een Engelse vrouw die in Sussex een teruggetrokken bestaan leidt met vogels. Mussen, merels, mezen, roodborstjes vliegen in en uit bij haar. Aan de schrijfstijl moest ik eerst wennen, maar ik raakte er snel aangewend. Het speelt zich in de vorige eeuw af en is gebaseeerd op het leven van Len Howard.
:D Heb vorige week "The Hidden Life of Trees" uit: een relatief kort, lekker behapbaar en super interessant non-fictie boek over, tsja... de titel zegt het al. Ik beschouw mezelf als natuurliefhebber, maar zelfs ik keek op van in hoe verre bomen echt "leven" zoals "wij" dat zou defineren. Ze waarschuwen elkaar voor dreigementen, ze ondersteunen de zieken onder elkaar, en ze kunnen zich zelfs verplaatsen. Wist je dat bomen slapen? Dat ze ademen en zweten - waardoor ze weer creëren? En zo veel andere dingen die je nooit zou vermoeden. Wij hebben dat "leven" van hun gewoon niet door omdat het 1) zo onzichtbaar is, of 2) gebeurt zo langzaam. Maar het is er wel!

Daarna was ik meteen begonnen in "The Overstory: een super dik, ingewikkeld en uitgebreide roman over mensen die zich in de loop van hun leven op een of ander manier "verbonden" voelen met bomen, en op een bepaalde, kritische moment elkaar allemaal vinden. Ik ben nu maar op de 1/4 (Het onderdeel "Wortels", waarin alle hoofdpersonen een voor een geïntroduceerd worden). Geen flauw idee hoe dit zich verder uit gaat pakken, maar vind het erg interessant en boeiend tot nu toe.

De schrijver is een vakman en super origineel. Heb nooit eerder iets van hem gelezen, maar hij schijnt erg bekend (en gewaardeerd) te zijn. Het gebeurt niet vaak dat ik onbekende worden tegenkom in een boek die ik op moet zoeken. In deze boek is het tot nu toe minstens twee per hoofdstuk, en zelfs een keer twee in EEN zin :D ! Maar het is niet een soort opschepperig, literaire 'pronken' (kijk 'es hoe mooi en ingewikkeld ik kan schrijven) van de auteur. Nee... als ik de definitie opzoek, is het echt het perfecte woord voor wat hij wilt zeggen. Ik kende het gewoon niet.

In ieder geval, ik kan de eerste boek van harte aanbevelen. Ik kom straks terug met een eind oordeel over de tweede. Kan nu al zeggen dat het een heel goed idee is om ze in dit volgorde te lezen.
Een tijdje geleden al weer: “Voyage d'une Hollandaise en France en 1819”, van Henrica Rees van Tets. Weliswaar in het Frans maar niet al te moeilijk geschreven. Af en toe wordt er een vertaald fragment in de Volkskrant geplaatst: http://www.comicalfellow.com/post/18395 ... icalfellow.
Dagboek van een reis door post-Napoleon Frankrijk (dus net iets later dan Fanny Burney). Je zou er een reisgids van kunnen maken ...
Inmiddels ben ik met het vijfde en laatste deel van de Cazalets “Veranderingen” bezig.Omdat ik weer ben ingeloot voor een boekenclub over dit boek, krijg ik iedere week digitaal een deel toegezonden. Deze week kreeg ik deel 4 en volgende week het vijfde en afsluitende deel.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!