EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
Die wil ik zeker gaan lezen Karin.

Ben vandaag in de bus begonnen in "Standaard afwijking" (Ooit een normaal huwelijk gezien?) van Katherine Heiny.
Vanaf bladzijde 1 al boeiend en grappig.
"Waarin de bizarre humor van het dagelijks leven de charmante leading lady is, en waar je hardop om moet lachen en huilen tegelijk." Aldus de omslag.
Ja, ik heb dat boek hier ook liggen Esther, ik had het geleend van een vriendin en moet het nog lezen. Toevallig dat jij het er nu ook over hebt. Ik ben nu bezig in het tweede deel van Poldark. Ik ken het verhaal nog helemaal niet en had de serie op de BBC ook niet gezien. Ik kijk er nu wel naar nu het hier wordt uitgezonden. Het eerste boek heb ik net uit. De dialogen waren soms best lastig te volgen, omdat de schrijver ze in het dialect van Cornwall heeft genoteerd. Met een beetje nadenken en tekstbegrip kom je er gelukkig wel uit. Het verhaal pakt me wel en ik vind vooral ook de beschrijvingen van de zee, de luchten en de kliffen mooi. Na het tweede deel bekijk ik of ik verder ga met deel 3 en daarna. Poldark heeft nog heel wat avonturen te beleven geloof ik. Ik las ergens dat de scriptschrijver van de TV-serie aangeeft dat ze het verhaal van het boek en de dialogen nauwgezet gevolgd heeft. Maar dat is toch niet zo, merk ik; soms wijkt de serie af. Affijn, ik ben voorlopig wel weer even zoet met lezen.
Laatst gewijzigd door Jacqueline2 op 06 feb 2019 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
:tmi: Ah, ik zag net dat er een topic is met veel posts over Poldark, naar aanleiding van de uitzendingen in 2015. Ik ga het doorlezen!
De boeken zijn prachtig en superieur aan beide verfilmingen. Wat leuk dat jij ze nu ook leest Jacqueline!
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 77

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!