EMMA.

27 februari in de bioscoop. Praat mee!

Mooie film gezien? Heerlijk boek gelezen? Naar een fantastisch concert geweest? Of nog plannen? Laat het hier weten!
By rosa
Niet te bouquetreeks achtig?
Vind de omslagen een beetje afstoten eigenlijk
By Karin
Ik vind het heerlijke boeken, maar inderdaad niet meer dan light entertainment. Ik lees ze altijd als ik het heel erg druk heb en dus geen ruimte in mijn hoofd heb voor meer 'instructieve' ;-) boeken. De vrouwelijke personages zijn nogal vaak niet al te snuggere wichten, maar soms zitten er ook zelfstandige types bij, bijvoorbeeld in 'Venetia'. De boeken zijn heerlijk zwart/wit en dat maakt ze juist prettig te lezen. De stroeve, afstandelijke heer blijkt altijd een klein hartje te hebben, het meisje blijkt altijd meer pit te hebben dan verwacht, er gebeuren altijd de meest onwaarschijnlijke dingen, mensen nemen altijd met open ogen de meest stomme beslissingen, maar op het einde komt alles weer goed. Was het leven soms maar zo simpel! Deze boeken staan zo ver af van het werkelijke leven, dat ik het enorm ontspannend vind om ze te lezen. En Heyer schrijft met heerlijke humor.
Of het bouquetreeksachtige boeken zijn? Ik weet het eigenlijk niet, heb nog nooit zo'n boek gelezen. Er komt in ieder geval geen expliciete seks in voor :x .
By Jane
Het is absoluut geen bouquetreeks, in de verste verte niet. Het heeft echt wel meer niveau al was het alleen maar omdat alles wat zij schrijft over de Regency periode inclusief het taalgebruik en wat voor gebruik dan ook gewoon klopt. Na het lezen van Georgette Heyer's Regency World, een boek over haar boeken heb ik daar meer oog voor gekregen en ergens bewonder ik het ook wel. Maar inhoudelijk, plotwise haalt het niet bij Austen, dat niet. It's great therapy reading! :P If you need it!
By Jane
Die is leuk! Die heb ik een paar jaar geleden op de camping in Engeland gelezen.
By rosa
Nou ga er achter komen, heb een boek geleend van de bieb.

Bouquet heb ik eigenlijk ook nooit gelezen maar denk wel precies te weten hoe het gaat.

"Oooooh zuster Pamela, ooooh dokter Ken, de sex was hartstochtelijk en ze leefden nog lang en gelukkig"Net als het echte leven zeg maar :puke: :puke:
By Karenlee
Hahaha... ja dat is bouquet reeks (niet dat ik er ooit een heb gelezen, maar wel het een en ander OVER gelezen)
By Diewertje
Karenlee schreef:Hahaha... ja dat is bouquet reeks (niet dat ik er ooit een heb gelezen, maar wel het een en ander OVER gelezen)
Oh, ik wel hoor! Heb ooit een hele stapel gekregen van een vrouw waarbij ik in de huishouding werkte. Vrouwen zijn om de een of andere reden altijd heel boos op de man, maar ze eindigen toch altijd in bed. Heel vreemd :^) :D
By rosa
of niet. Las vanochtend in de krant dat er bij muizen een connectie in het brein is tussen het agressiecentrum en het sexgedeelte in de hersenen.
De wetenschap weet dat nu pas maar ja, de bouquetschrijvers wisten dat natuurlijk allang :geek: :?:
By Jane
:rofl: :rofl: :rofl:

In de avond is er altijd nog even een uurtje over […]

Emma dvd

De dvd heb ik aangeschaft en deze is geweldig. Dit[…]

Social Media Campaign

Misschien worden je wensen vervuld: https://www.ja[…]

Waar draait EMMA.?

"Emma" draait in Pathé Tuschinski[…]

Bezoek JaneAusten.nl voor het laatste nieuws!